Bejött az Újranyitás! - Sok nézőt vonzanak a közszolgálati műsorok

Az m1, az m2 és a Duna csatorna együttes nézettsége főműsoridőben mintegy 27 százalékkal növekedett a 18 évesnél idősebbek körében az októberi új műsorstruktúra beindulása óta.

A három közszolgálati csatorna közönségaránya a legjelentősebben a 18 és a 49 év közöttiek körében növekedett, a 19 és 22 óra közötti főműsoridőben 69 százalékos emelkedést mutat – mondta Sági Ágnes, az MTVA kutatási vezetője. A legvonzóbb a nézők számára a Maradj talpon! című vetélkedő, a műsor idősávjában tavaszhoz képest majdnem megháromszorozódott a nézőszám, jelenleg naponta mintegy 470 ezren kapcsolódnak be a műsorba. A napi 24 órás nézettséget tekintve a teljes felnőtt lakosság körében 9 százalékkal növekedett a nézettség a három csatornán együttesen, a 18 és 49 évesek körében pedig 32 százalékkal. A reggeli hat órai idősávban majdnem minden második televíziózó a közszolgálati csatornákat nézi, a Ma reggel piacvezető a felnőttek körében 21 százalékos nézettségével. Az m1 Híradóját az esti órákban tévézők 20 százaléka választja. A Duna TV szinte egész nap növelni tudta nézettségét október eleje óta. A saját ötlet alapján készített DTK nézettségéből viszont arra lehet következtetni, hogy a műsor még nincs teljesen készen – mondta Sági Ágnes.
Az új műsorok közül sikeresen debütált a Magyarország, szeretlek! is, amelynek első és második adására vasárnaponként több mint 630 ezren voltak kíváncsiak. A Poén péntek is növelte az idősáv nézettségét. Az MTVA kutatási vezetője a számok tükrében kijelentette: a szórakoztató műsorokra és a sávos szerkezetre alapuló új műsorstruktúra változásokat indított, elkezdődött a nézői átrendeződés. Jelenleg már olyan nézők is bekapcsolódnak a csatornák műsoraiba, akik korábban határozottan nemet mondtak azokra. Elmondta azt is: a Kossuth Rádió továbbra is piacvezető Magyarországon. Az alap kommunikációs igazgatója szerint a közszolgálati televízióknak is be kell kapcsolódniuk a nézettségi versenybe, az MTVA egy éven belül el akarja érni, hogy versenyre kelhessenek a nagy országos kereskedelmi csatornákkal. Szabó László közölte azt is: a külső gyártású műsorok estében a megkötött szerződések tartalmaznak nézettségi követelményeket, a saját gyártású műsoroknál azonban nincs ilyen kritérium. A jelenlegi megállapodások az év végéig élnek, Szabó László azonban azt mondta: januártól döntő változásokra nem lehet számítani a műsorkínálatban, az március közepére, a közmédiumok teljes és egységes dizájnváltásának idejére várható. Elhangzott az is: a közszolgálati adók továbbra is számítanak olyan fontos televíziósok munkájára, mint Nika György vagy Baló György.

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Egy fiatal csapat úgy mutatja be a Dunakanyart, ahogyan előttük még senki

Az elmúlt évek legszuperebb kezdeményezésében, a DunakanyarGO-ban az ország egyik méltatlanul mellőzött tájegységét ismerhetjük meg

Ez biztosan le fog nyűgözni: holnap kerül a mozikba az eddigi legszebb film Gemencről

Nem szabad kihagyni, kicsiket és nagyokat egyaránt le fog nyűgözni! :)

Fókuszban Budapest: csinos kis videót posztolt a BBC a dunai jégzajlásról

Hetek óta igen kemény hideg van Európában, amire ma rátett egy lapáttal az ónos eső is, de legalább a dunai jégzajlás szépsége valamelyest kárpótol minket.

A csoda előtted hever! Dunakanyar, ahogyan még nem láttad

Ilyen lélegzetelállítóan szép fotót a Dunakanyarról még nem láttunk. Tényleg nem!

12 érdekes tény Európa Amazonasáról

Duna folyónkhoz mindannyian kötődünk, legalább egy történetet el tudunk mesélni róla, még akkor is, ha az ország teljesen más táján élünk.


NAPI BOLDOGSÁG