Mosolygós bohócokat formázó távvezetéki oszlopokkal színesítette az M5-ös autópálya egyik szakaszát a MAVIR Zrt.
Emberközeli tereptárgyak
Világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvend az a gyakorlat, hogy az ipari, illetve közcélú berendezések létesítése során a beruházók megpróbálják "emberközelivé tenni" a legtöbbször hatalmas méretű tereptárgyakat. Ez az elgondolás vezérelte az MVM Csoport tulajdonában álló MAVIR ZRt-t - magyar villamosenergia-ipari átviteli rendszerirányítót - is, amely idén harmadik alkalommal épített a hagyományostól eltérő megjelenésű távvezetéki oszlopokat.
Formabontó jelleg, közel azonos költség
Az ilyen típusú formabontó oszlopok megtervezésekor elsősorban a műszaki-statikai szempontokat kell figyelembe venni. Másrészt, hogy hasonlítsanak az eredeti változatokhoz, hogy a meglévő, szabványos oszlopelemek közül minél több felhasználható legyen a kivitelezésükkor. Nem utolsó sorban pedig fontos, hogy látványra is jól mutassanak - mondta el telefonon az MTI-nek Tari Gábor, a ZRt. vezérigazgatója.
Látványoszlopok az M7, M6, M5 autópályák mentén
Mint azt Tari Gábor elmondta, világszerte "rengeteg kitűnő látványterv" készül a távvezetéki oszlopok kapcsán, ám viszonylag kevés olyan van, amely ténylegesen megvalósítható, mert a tervezéskor nem vesznek figyelembe statikai szempontokat. A már létező jó példák között szerepelnek a skandináv országok különböző alakú és színű, világító oszlopai. A részvénytársaság a jövőben is szeretne újabb formabontó oszlopokat építeni, amelyek az eddigiekhez hasonlóan a távvezetékek forgalmasabb - autópálya mentén húzódó - szakaszain kapnak majd helyet.