Megegyezett a főváros az Alstommal

Minden vitás kérdésben megegyezett a főváros az Alstommal a metrószerelvények ügyében. Budapest tizenkét pontos javaslatcsomagot dolgozott ki, amelyből a francia cég tizenegyet már korábban elfogadott, az egyetlen vitatott kérdésben, a vis maior-ügyben pedig most tudott egyezségre jutni a két fél.
Bő egy év múlva már új kocsikkal közlekedhetnek
a budapesti lakosok

A BKV tavaly október 20-án bontotta fel az Alstommal a szerződést, amelyet még 2006-ban a 2-es és 4-es metróra szánt szerelvények gyártására kötöttek. A felmondás oka az volt, hogy az Alstom nem szerezte meg határidőre a szerelvények gyártásához szükséges típusengedélyt. A felbontással egyidejűleg a BKV megpróbálta lehívni a szerződésben foglalt bankgaranciát, amelynek jogosságát az Alstom vitatta. Álláspontjuk szerint ugyanis a BKV jogtalanul mondta fel a szerződést, így a garancia lehívása sem lehet jogos.

Az Alstom emiatt be is perelte a BKV-t, az ügy tárgyalása végül egy nanterre-i bíróságon kezdődött meg, ahol a bíróság nem jogerősen úgy döntött, megtiltja a BKV-nak a bankgarancia lehívását. Másodfokon a versailles-i bíróságon folytatódott a per, melynek eredményeképp június 10-én a bíróság engedélyezte a BKV-nak a 30 milliárdos bankgarancia lehívását. A teljes összeg öt nappal később érkezett meg a BKV számlájára. A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) tavaly október 18-án utasította el a szerelvények végleges típusengedélyének kiadását, mert nem látta bizonyítottnak, hogy a Metropolis kocsi fékjei ugyanolyan biztonságosak lennének, mintha azokat a magyar vasúti járműszabályzat szerint gyártották volna le. Emiatt nem adták meg a derogációt (jogszabálytól való eltérést) a francia cégnek.

A szerződés szerint az Alstom 22 szerelvényt gyártana a 2-es metróvonalra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért. Július 14-én jóváhagyta a Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén az Alstommal a 2-es és 4-es metróra szállítandó szerelvények gyártásáról szóló szerződés módosítását. Az Alstom arra is kötelezettséget vállalt, hogy a hatálybalépéstől számított 300 napon belül megszerzi a 2-es vonalra szánt szerelvények típusengedélyét, az első szerelvényeket pedig 330 napon belül leszállítja. A 4-es metró szerelvényeire 548 napon belül kell megszereznie a típusengedélyt, és 750 napon belül kell az első szerelvényt szállítania. Az Alstom vezetője július 20-án este ismét Budapestre érkezik, az MTI információi szerint ezen a látogatáson alá is írja a szerződést Budapesttel.

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Megdöbbentő teszt Budapesten: te megölelnéd a szeretetkoldus fiút? (videó)

Orosz György humorista: "Az ölelésben az a legjobb, hogy azonnal vissza is kapjuk." De vajon hányan ölelnek meg az utcán csak úgy, egy szeretetkoldus fiút?

A szivárvány+ukulele a metrón: ennyi kell csak a vidám munkába utazáshoz! (+videó)

Mindenki számára ismerős tapasztalat lehet a reggeli tömegközlekedésben egykedvűen és szótlanul történő kibámulás az ablakon. De egy jó ötlet és egy ukulele könnyen feldobhatja az utazást.

A világ 10 legmenőbb városa- vajon Budapest köztük van? Mutatjuk!

A Travel + Leisure szokás szerint megszavaztatta az utazókat, melyeket tartják a világ legjobb városainak. Vajon Budapest köztük van?

Itt a nyár: strandbusz jár a 7-es vonalán

Június 8. és július 7. között az egyik 7-es buszt egyedi dizájnnal kívül-belül strandbusszá alakították a Budapest Gyógyfürdő és Hévizei Zrt.-vel együtt.

Nyaralás otthon, Budapesten! 9 felfedezésre váró hely...

Budapesten is van 8 olyan hely, amely megér egy "misét". Ha érdekes kirándulásokra vágyunk, nem kell messzire mennünk...