Megvan a nyertes: ilyen lesz az egykori Moszkva tér!

A karakteres betonlegyező és az óra is marad, egyébként azonban alapos tisztításon esik át Budapest egyik legfontosabb köztere. Az Építész Stúdió Kft. és a Lépték Terv Kft. közös koncepciója nyerte el leginkább a zsűri tetszését.

A győztes terv éjszakai és nappali látványképe

A beruházás összértéke 4,2 milliárd forint, a terveket 2013 tavaszáig véglegesítik, 2014 elején pedig megkezdődhet a kivitelezés.

A megújult tér legfontosabb feladata a közlekedés zökkenőmentes biztosítása lesz majd, ez a szempont elsődleges volt a beérkezett munkák értékelésénél.

A főváros 2011 elején kezdeményezte a tér megújítását, s három – uniós, kormányzati és fővárosi – forrásból rendelkezésre állnak a teljes körű megvalósításhoz szükséges összegek. A budai fonódó villamoshálózat a beruházásban a legköltségesebb, közlekedéshez kapcsolódó elemeket az Európai Unió finanszírozza.

Finta Sándor főépítész az eredményhirdetésen ismertette: a szempontok között fontos volt, hogy a pályázók hogyan tudják a közlekedési csomópont és a köztér együttélését biztosítani.

A nyilvános pályázaton 23-an indultak és senkit sem kellett kizárni – tette hozzá, jelezve, hogy azok a pályázók értek el jó eredményt, akik a tér “tisztítására”, átláthatóságának növelésére fektettek hangsúlyt. A nyertes pályázó munkájában szereplő adatok szerint a metró legyező formájú épületét megtartják, a toldaléképületeket viszont elbontják.

A megmaradó épület üvegből lesz, és minden irányból meg lehet majd közelíteni, ebben kapnak helyet a jegypénztárak, az információ és a metró forgalmi iroda. A tér Szilágyi Erzsébet fasor felőli sarkához üzemi funkciókat visznek, a frekventáltabb irányba pedig üzleteket, nyilvános illemhelyeket helyeznek el.

Lefedik az utasváró peronokat, a bérbicikli-, vagyis a BUBI-állomásokat, a B+R kerékpártárolókat pedig a Vérmező utcával párhuzamosan haladó új kerékpárút mentén alakítják ki. A kultikus órát egy hőmérőként is funkcionáló oszlop tartja majd. Ezenkívül fedett peronokat és a Vérmező utcával párhuzamosan kerékpárutat is kialakítanak.

A tér átalakítását 30 alprojektre osztották fel, az építészeti feladatok megvalósításához körülbelül 2 milliárd, a közlekedésfejlesztéssel kapcsolatos munkálatokra (pl. vágányfelújítás) hozzávetőleg 2,2 milliárd forint szükséges.

2. helyezett: Sagra Építész kft.

A második díjat a Sagra Építész Kft. tervezői, míg a 3. helyezést Balázs Mihály Műterme és az Építészkohó Kft. nyerte el.

3. helyezett: Balázs Mihály Műterme és az Építészkohó

A díjazottak:

1. helyezett: Építész Stúdió Kft. és Lépték Terv Kft.
2. helyezett: Sagra Építész Kft.
3. helyezett: Balázs Mihály Műterme és az Építészkohó Kft.
4. helyezett: Build Logic Kft.
5. helyezett:A1 Építész Iroda Kft.



Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Ezen a belga templomon ámul a világ! Ha megnézed közelebbről, érteni fogod miért

Első ránézésre csak egy vidéki templomnak tűnik a belga városkában, Borgloonban. Azonban közelebbről megvizsgálva derül csak ki: sokkal látványosabban hirdeti Isten igéjét, mint a többi egyházi épület!

Álmokból szőtt otthonok: ilyen lenyűgöző még ma is Gaudí "Kőbányája" (képriport)

Amikor a világ egyik legkülönösebb építésze úgy érezte, hogy álmai szertefoszlanak, művészetének összegzéséül egy olyan bérházat alkotott, aminek még ma sincs párja. Megmutatjuk több mint 100 év távlatából Barcelona egyik ékkövét: a Casa Milát, vagy ahogy a helyiek csak emlegetik a "Kőbányát".

"Por a porhoz" - Az idő és a természet hatalma (képriport)

A már haszontalanná vált épületeket a legtöbbször magukra hagyják az emberek. De mi lesz ezután ezekkel a helyekkel? Üresen várják a pusztulásukat vagy visszaadják helyüket a természetnek?

Újabb pontok a bakancslistára - Lélegzetelállítóan szépek ezek a sziklák közé épült olasz falvak

Ezek a sziklák közé épített olasz települések nem meglepő módon a turizmusból tartják fenn magukat.


NAPI BOLDOGSÁG