A sikeres, fordított kampány arról, hogyan lehet egy egészséges ételt, a répát gyorskajaként csomagolva könnyedén eladni. Eset egy hihetetlen csomagolási stratégiáról.
Amerika szerte egy kampány indult 2010 tavaszán, melyben 50 répatermelő összeállva megpróbálta a répát eladni egészségtelennek tűnő csomagolásban, felvéve ezzel a versenyt a chips-piac szereplőivel. Hiszen a bébirépa színe olyan, mint a Cheetosé és ha eszed, olyan hangot ad ki, mint a Doritos.
Bébirépa landolt ezúttal a chipses zacskókban. A kampány alapötlete, hogy a répát úgy próbálják eladni, mintha az egy egészségtelen nasi (junk food, snack) lenne. Ehhez a terméket (mely a bébirépa formát kapta több sikertelen próbálkozás után) a chipses zacskókra félelmetesen hasonlító csomagolásokba helyezték. Emellett az értékesítési csatornák is a snackek piacára jellemző automata lett, melyeket iskolákban helyeztek ki.
A kampány szlogenje a répát a snack versenytársként pozicionálta, amellett, hogy a gyorskajáknál megszokott felszólító módot használták
"Eat 'Em Like Junk Food" ("Edd, mint a gyorskaját"). Emellett mobilapp is letölthető a
hivatalos honlapon, melyben a roppanásos hangokat lehet meghallgatni. Persze volt reklám is a TV-ben, melyek szintén nem a friss zöldségeknél megszokott stílusban készültek.
Jobban csúszik az egészségtelennek tűnő egészséges?
A répatermelők ezzel a stratégiai megoldással teljesen új értelmet adtak a répának, kihasználták a snackek kreálta divatot és lehetőségeket. nem a hagyományos egyél-egészségeset ötletet alkalmazták, hanem kihasználták egyszerűen a nagy multik egészségtelen ételeit. Úgy látszik a bébirépa lehet olyan népszerű a megfelelő marketinggel és csomagolással, mint a chips.