Franciaország, Province városa. Az Intermarché szupermarketben 30%-os árengedményt vezettek be a "hibás" (vagyis nem annyira guszta kinézetű) zöldségekre és gyümölcsökre.
A kampánnyal arra próbálják felhívni az emberek figyelmét, hogy a csúnya termések nem rossz termések, ráadásul ízben, beltartalomban sincs különbség. Ennek bizonyítása képen például játékra is invitálták a vásárlókat: bekötött szemmel kellett narancslevet inniuk és kitalálniuk, melyik készült standard gyümölcsből, melyik ''hibásból''. Állításuk beigazolódott: az íz nem különbözött a vásárlók szerint sem.
Az Intermarché szerint sikerült eladniuk több, mint 200 kg csúnyácskább répát, narancsot és almát. A kampány annyira sikeres volt, hogy szeretnék az ország több üzletében is bevezetni, mi több: Niki Charalampopoulou, az ételpazarlás kampányainak vezetője Nagy-Britanniában is szükségszerűnek látja hasonló események megrendezését.
Pozitív Nap
Kép forrása: flickr.com