Belépés

A közösségi vásárlás dinamizálja az online piacot


A közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhetően jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya a 18-64 éves aktív internetezők körében; egyre kevesebben kérdőjelezik meg az online vásárlás biztonságosságát, ugyanakkor a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya még mindig visszatartó erőt jelent - derült ki a KutatóCentrum idei E-Shopping Report felméréséből.


Míg a kutatássorozat 2010-es adatai szerint a rendszeres internetezőknek csupán 48 százaléka vásárolt egy év alatt legalább egyszer a világhálón, addig 2011-re ez az arány 61 százalékra nőtt. "A vásárlási kedv növekedése elsősorban a közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhető, amelyek az elmúlt hónapokban egyre nagyobb népszerűségre tettek szert" - idézi a közlemény Györfi Annát, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzserét. Leginkább a 18-24 évesek és a nők használták az elmúlt 12 hónapban vásárlásra az internetet. "Utóbbi adat azért is érdekes, mert a tavalyi évhez képest jelentős növekedést mutatott. Míg a 2010-es felmérés szerint a hölgyeknek mindössze 42 százaléka vásárolt egy év alatt legalább egyszer a weben keresztül, az idén már 65 százaléka. Ez az ugrás azzal magyarázható, hogy a közösségi vásárlást biztosító oldalak kínálata elsősorban a nőknek szól" - emelte ki a kutatási szakember. 

Az online tranzakciók száma ugyan az internetes vásárlók gyarapodásának köszönhetően nőtt, de az arányok nem változtak 2010-hez képest. Továbbra is az online vásárlók 87 százaléka vásárolt legalább háromszor a neten, 25 százaléka pedig hatnál több alkalommal. A jövőbeli kilátások ugyanakkor kedvezőek: az aktív internetezők 62 százaléka tervezi, hogy a következő 12 hónapban rendel valamit a világhálón. Ez az arány 2010-ben még csak 55 százalék volt. Azok, akik a felmérést megelőző 12 hónapban vásároltak online, legfontosabb okként a gyorsaságot és az egyszerűséget emelték ki, ezt követték a kedvező árak. "A vásárlók közel fele ugyanakkor azt is elmondta, hogy a kiválasztott terméket csak online tudta beszerezni" - jegyezte meg Györfi Anna. 
A felmérés a nem vásárlás okait is vizsgálta. A legtöbb nem vásárló azt emelte ki, hogy egyszerűen nem volt rá szüksége, hogy interneten keresztül vásároljon. A második legtöbb alkalommal a személyes megtekintés hiányát, majd a kártyaszám megadásától való félelmet nevezték meg. A félelem jelentősen csökkent az elmúlt évhez képest: 2010-ben még a nem vásárlók 40 százaléka jelölte meg okként, hogy fél megadni a kártyaszámát, idén pedig már csak 26 százaléka. Az árak összehasonlíthatósága is a megkérdezettek több mint fele számára jelent fontos előnyt. A legjellemzőbb hátrányok a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya mellett az elhúzódó szállítási idő és a nehézkes reklamáció. "Jól látszik, hogy az online boltoknak meg kell találniuk azokat a megoldásokat és csatornákat, amelyekkel közvetlenebbé tehetik a kapcsolatot a vevőikkel" - mondta el Györfi Anna. 

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Keresik Magyarország legjobb webshopját

Az Ország Boltja elnevezésű megméretés célja, hogy felkutassák a legjobb minőségű boltokat, és ...

A közösségi vásárlás dinamizálja az online ...

A közösségi vásárlást kínáló oldalak által jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya és ...


Népszerű termékek
matyodesign

Díszítse ruhatáratokat épp annyira egy-egy darab matyodesign ...

Megnézem a terméket
Köszönetajándék esküvőre
-20%

Ajándékozzon egyedi natúr dekor ajándékokat ismerőseinek!

Megnézem a terméket
Fahéjas Borszappan
990 Ft

Rendhagyó karácsonyi ajándék a bor,-narancs,-fahéj illatú ...

Megnézem a terméket
Összes termék megtekintése