Érdemes lenne itthon is átvenni az országimázst külföldieknek meghirdetett álomállásokkal javító módszert - véli, főleg az ausztrál példa alapján, Nagy Gábor turisztikai szakember.
Ki ne szeretne nagy pénzt keresni úgy, hogy ezért ne kelljen belebetegednie a munkába? – több tízezren jelentkeztek arra a hat ausztráliai álláshelyre, ahol nagyon laza beosztással, szép summát lehet zsebre tenni. Az egyik meghirdetett munkahely nyertesének feladata a bulizás, hogy végigjárja Ausztrália nagy fesztiváljait, és beszámoljon pozitív élményeiről. Lehet jelentkezni éttermi kóstolónak, fotósnak, a vidéket járó turistának és reggel kengurukat ébresztgető vadőrnek is.
Az érdeklődők száma 200 országból összesen 600 ezer volt, végül 40 ezren küldték el a magukról készített félperces videót, vagyis a pályázati anyagot. A zsűri ez alapján dönt majd a legalkalmasabb 18 emberről, nekik júniusban már a helyszínen kell bizonyítani, hogy ők a leghitelesebb bulizók vagy éppen kóstolók.
Annak oka, hogy a látszólagos semmittevésért komoly összeget ad a pályáztató, a médiaszereplés lehetősége, vagyis, hogy az álomállásról világszerte cikkeznek. Az akció elviszi az adott éttermek, szállodák, nemzeti parkok, fesztiválok hírét azzal, hogy az álomállások betöltői, munkaköri leírásuknak megfelelően folyamatosan beszámolnak élményeikről.
Nagy Gábor turisztikai szakember a Szombat reggelben azt mondta, az álommunkát elnyerők amatőr reklámarcok, amiben óriási érték van. Hozzátette, az első ausztrál álomállás létesítése, 2009 óta egyre több más helyen hirdetnek hasonló munkákat. Nagy Gábor úgy véli, itthon is lehetne hasonló akciót indítani, külföldi álommunka-vállaló élményein keresztül népszerűsíteni az országot, ami újabb turistákat hozna hazánknak.