Autógyártásban a világ élvonalába tartozunk

Európa egyik legversenyképesebb autóipari piaca a magyar a gyártási költségeket tekintve - állapította meg az Ernst and Young Európai Autóipari Felmérésében.


A tanácsadó cég felmérése szerint az iparági szereplők úgy vélik, hogy a költséghatékonyság jelentősen javult Magyarországon az elmúlt két évben.

A megkérdezett autóipari gyártók és beszállítók szerint a kontinensen Magyarország a harmadik helyen szerepel a listán. A válaszadók 11 százaléka nyilatkozott úgy, hogy rendkívül, 46 százalékuk, hogy eléggé versenyképesnek tartja az országot. Az európai lista első helyén Csehország, második helyén Szlovákia szerepel.

"Rendkívül pozitív hír Magyarország számára, hogy a költséghatékonyság és a termelékenység tekintetében is javulásról számolnak be az autóipari szereplők. A szektor ugyanis további átrendeződés előtt áll Európában, a gyártókapacitás nyugatról keletre vándorlásával lehet számolni. Ennek az átrendeződésnek pedig éppen azok lesznek a nyertesei, akik költséghatékonyan és magas termelékenységgel tudják a termékeket előállítani" - idézi Heinczinger Róbertet, az Ernst Ú Young partnerét a közlemény.

A fejlődés nem áll meg

Az iparági szereplők szerint kismértékben javult az autóipar termelékenysége az elmúlt két évben Magyarországon, így az európai listán a nyolcadik helyen szerepel.

Az autóipari döntéshozók úgy értékelték, hogy szektorukat tekintve romlottak a mutatók a minőség és az innováció szempontjából Magyarországon 2011-hez képest. Az innovációs erőt és a termékek minőségét tekintve is a tizenegyedik helyre került az ország Európában - derül ki a felmérésből.

A megkérdezettek többsége szerint a világ nagy részén emelkedni fognak a gépjármű-eladások a következő egy évben. Kivétel ez alól Nyugat-Európa, ahol a várakozások szerint kevesebb autót értékesítenek majd. A legjelentősebb bővülést az alsó kategóriás gépkocsik piacán várják a szakmai körök, amelyet a prémium és luxus szegmens követ majd.

A válaszadók döntő többsége, csaknem 80 százaléka úgy vélte, javulni fog üzleti helyzete a következő fél évben. A válaszadók tizede nyilatkozott úgy, hogy jelentős javulást vár, 68 százalékuk pedig visszafogott bővülésről beszélt. Leginkább a közép- és kelet-európai gyártók és beszállítók optimisták, 92 százalékuk pozitívan tekint a jövőbe.

A válaszadó cégek több mint harmada bővítést tervez a következő egy évben, több mint fele pedig a jelenlegi szinten tartja majd a termelését. Világszinten bővülhet a foglalkoztatás a szektorban, Európában azonban legjobb esetben is csak azzal lehet számolni, hogy a mostani szinten marad a munkahelyek száma a következő hat hónapban - mutat rá a jelentés.

Az Ernst and Young felmérését a kontinensen működő 300 autóipari gyártó és beszállító megkérdezésével készítették. A válaszadók 15 százaléka a gyártók, 85 százaléka a beszállítók köréből került ki. Az interjúkat telefonon készítették 2013 januárjában. 

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Boldogságot teremtő videósorozatot: íme 50 óra a természet hangjaival és lenyűgöző szépségével

Miután kutatások is alátámasztják, hogy a természetfotók látványa növeli a boldogságszintet, így a BBC Earth elkészített egy videósorozatot, ami ötször 10 órában kalauzol el a természet legszebb helyeire.

"422 barátom van, mégis magányos vagyok."

"Ahogy kinyitjuk a számítógépünket, becsukjuk az ajtókat." Gary Turk versében felhívja a figyelmünket arra, hová vezethet az, ha elhanyagoljuk a valódi életet.

Ingyen szállhatunk meg olasz vendégházakban - egy feltétellel

La Settimana del Baratto. Magyarul Barter Hét. Így nevezik azt a kezdeményezést, amelynek köszönhetően több ezer olasz vendégszállóban ingyen pihenhetünk meg, ha készek vagyunk érte megdolgozni. A szó legszorosabb értelmében - írja a Condé Nast Traveler.

Papírjaguárnak, szász Porschénak, NDK-Volkswagennek is csúfolták: 60 éves a kultikus Trabi

Hatvan éve gurult le a futószalagról az első Trabant. Egészen pontosan 1957. november 7-én hagyta el a kelet-németországi Zwickau Sachsenring autógyárát a mára kultikussá vált Trabant első példánya.

Tüneményes képekkel ünnepeljük, hogy a hópárduc nem veszélyeztetett faj többé

A gyönyörű és egzotikus hópárducot 1972 óra veszélyeztetett fajként tartották számon, de a múlt héten jó hír érkezett a macskák felől. Az elmúlt három év adatait elemezve a Természetvédelmi Világszövetség (IUCN) a sebezhető kategóriába sorolta vissza őket.


NAPI BOLDOGSÁG