Évente hárommilliárd fonttal gyarapítja a brit gazdaságot a kerékpározás

Évente összesen 2,9 milliárd fontot - 894 milliárd forintot - köszönhet a brit gazdaság a szigetországban egyre nagyobb népszerűségnek örvendő kerékpározásnak - derült ki egy tanulmányból.

A London School of Economics (LSE) szakemberei olyan tényezőket vettek figyelembe a biciklizés gazdasági előnyeit vizsgáló tanulmányukban, mint a kerékpárgyártók éves bevételei, a kerékpárok és kiegészítőik értékesítése és a kerékpározáshoz kapcsolódó foglalkoztatottság. Az adatok szerint a brit gyártók 51 millió font bevételre tettek szert a tavaly értékesített 3,7 millió kétkerekűnek köszönhetően, ami 28 százalékkal haladta meg a korábbi év eladásait. A Sky televíziós csatorna és brit kerékpár-versenyeket szervező British Cycling megbízásából készített tanulmány szerint a biciklin közlekedő britek egy főre jutó éves "bruttó kerékpáros terméke" (Gross Cycling Product, GCP) 233 font volt.
Fotó: bikemag.hu

A kerékpárszektorban dolgozó 23 ezer ember 500 millió fonttal - 154 milliárd forinttal - gyarapította az állam bevételeit a több mint 100 millió fontot kitevő jövedelemadók és a társadalombiztosítási hozzájárulások révén. A tanulmány szerint 2010-ben összesen 208 millió utat tettek meg a britek biciklin. A kerékpárosok száma 1,3 millióval 13 millióra nőtt a korábbi évekhez képest. Az újonnan csatlakozók, akik közül félmillióan már a rendszeres kerékpározók közé tartoznak, összesen 685 millió fonttal gyarapították a gazdaság bevételeit, míg a "nagy öregek" teljes gazdasági-piaci értéke 635 millió fontra rúgott.  Az sem érdektelen, hogy a biciklin közlekedő dolgozók átlagosan 7,4, míg a kétkerekűeket nélkülöző társaik 8,7 napnyi betegszabadságot vesznek ki évente.

A tanulmány szerint ha a jelenlegi kerékpározási arány 20 százalékkal növekedne 2015-ig, az további megtakarításokat jelentene a gazdaságnak: 207 millió fontot a közlekedési dugók ritkulása, 71 milliót a környezetszennyezés apadása és 52 milliót az egészségügyi kiadások csökkenése miatt. "A jó hír az, hogy a strukturális, gazdasági, társadalmi és egészségügyi tényezők végre igazi előrelépéshez vezettek a brit kerékpározás területén" - idézte az LSE munkatársaként dolgozó Alexander Groust a The Guardian online kiadása. "A kormány teljes mértékben elkötelezett a kerékpározás, mint a közlekedés egyik egészséges és szórakoztató formájának népszerűsítése mellett. A biciklizés segít csökkenteni a forgalmi dugókat, több lehetőséget nyújt a gyerekeknek a testmozgásra, és szerepet játszhat a klímaváltozás ellen vívott harcban is" - fejtette ki véleményét Theresa Villiers közlekedésügyi miniszter.

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

A környezetvédelmi "Nobel-díjat" idén egy indián családanya kapta

Összesen hat környezetvédő aktivista kapta meg az elismerést. Az aktivisták némelyike az életét kockáztatja, amikor kiáll egy ügy mellett...

Újra hódok úszkálnak a Dunában!(+videó)

A Római-parton lencsevégre kapott hód szemmel láthatóan nem fél az ember jelenlétében.

Nézd élőben az antarktiszi pingvinek mindennapjait!

Az oxfordi kutatók az internetezők segítségével szeretnék megmenteni a pingvineket.

Indul a világ első óceántisztító rendszere, ami felveszi a harcot az évi 8 millió tonna műanyagszeméttel!

Végre megvalósul Boyan Slat legendás ötlete. Cél, hogy 10 év alatt felszámolják a Csendes-óceáni szemétsziget felét - számolt be az ecolounge.hu

A világ legönfenntartóbb közösségei (+videó)

Most ismerjünk meg a következő videóból három olyan várost, amelyek nem voltak hajlandók kivárni a világ vezetőinek lépéseit az ügyben, és a saját kezükbe vették az irányítást. Megújuló energiaforrásokra kezdték alapozni az energiaellátásukat nem megújulók helyett.