Belépés

Magyarországi áruházláncban hódítanak a székely termékek


Harmadszor szervezik meg a magyarországi, francia tulajdonú üzletláncban a székely heteket; a május 3. és 20. közötti rendezvényen székelyföldi termékeket mutatnak be.


A Hargita megyei tanács közleménye szerint idén tizenkilenc székelyföldi termelő vesz részt mintegy százféle termékkel a bemutatkozáson. A termelőket és termékeiket a március eleji csíkszeredai termékmustrán választották ki. Idén székelyföldi péktermékek, ásványvíz, lekvárok, szörpök, almalé, méhészeti termékek, húskészítmények, tejtermékek, népies viseletek, kerámiatárgyak, fajátékok, fűszersók, gyékényből készült termékek, pászka és mustár kerül a Cora áruházak polcaira.

A legkeresettebb portékák egész évben megtalálhatóak lesznek a polcokon

    
"Ha egy erős üzletlánc áll a termékeink mögött, annak az egész térség a nyertese. Szeretnénk minél több helyre eljuttatni a székely termékeket, hogy a most kimaradó vállalkozók is piachoz juthassanak. Ezért szervezünk hagyományos havi vásárokat, valamint székely termékeket árusító bolthálózat létrehozását is támogatjuk" - idézte a közlemény Borboly Csabát, a megyei tanács elnökét. 
    
A székely termékek terjesztését felkaroló Hargita megyei Vidékfejlesztési Közhasznú Társaság igazgatója, Márton István elmondta, a székely hetek alkalmat teremtenek arra, hogy a rendezvényt befogadó áruházlánc felmérje az egyes termékek keresettségét. A sikeresen bemutatkozó termékek egész évben megtalálhatók az áruház polcain. Márton István hozzátette, az első székely hetek után 50 millió forint értékű székelyföldi áru kelt el a magyarországi áruházakban, a tavalyi második bemutatkozás után megkétszereződött a székely termékek forgalma. 
    

A csíksomlyói Vitos kerámia kft. harmadik alkalommal viszi az áruit a székely hetekre. Farkas Gyöngyi, a cég egyik menedzsere elmondta, jelentős lendületet adott a vállalatnak a lehetőség, kéthavonta szállítanak egy kamionnyi kerámiát az áruháznak. Cégük forgalmának közel negyven százalékát teszi ki a magyarországi áruházlánccal kialakult kapcsolat.

A korongozott kerámiából jelenleg nem is tudnak annyit gyártani, amennyit el tudnának adni a piacon - tette hozzá. A római tál és a hagyományos káposztafőző fazék a sikertermékük, de maguk is meglepődtek azon, hogy az egyszerű vonalú székely "borvizeskorsónak" is milyen nagy sikere van Magyarországon - mondta Farkas Gyöngyi. 

Forrázott, gyúrt és füstölt sajtínyencségek


A Marosvásárhely szomszédságában, Mezőpaniton működő Therezia tejfeldolgozó üzem is harmadik alkalommal vesz részt a magyarországi termékbemutatón. Csergő István a cég marketingigazgatója elmondta, azért hasznosak ezek az alkalmak, mert maguk is visszajelzéseket kapnak termékeik megítéléséről.

Hozzátette, Magyarországon a trappista típusú sajtok terjedtek el, az általuk készített forrázott, gyúrt, esetenként füstölt sajtok ínyencségeknek számítanak. Ezek magyarországi piaca most van kialakulóban. Csergő István elmondta, a Therezia tejfeldolgozó tavalyi forgalma meghaladta az öt millió eurót, mégis Magyarországi eladásaik egyelőre inkább szimbolikus jelentőségűek.


Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Egy magyar házaspár szabadalmával nagyüzem ...

Speciális csíráztatással olcsóbb és egészségesebb húshelyettesítő „szójás” élelmiszer ...

A CBA megvenné a Profit, a Corát és a Matchot

A CBA vevő lenne a Profi, a Cora és a Match hálózatára, ha a tulajdonos Louis Delhaize csoport ...


Népszerű termékek
matyodesign

Díszítse ruhatáratokat épp annyira egy-egy darab matyodesign ...

Megnézem a terméket
Összes termék megtekintése