Sör, bor, pálinka a sorrend a Facebook-on

A magyar Facebook-társadalom körében a sör a legkedveltebb alkohol, legalábbis ami a márkák rajongóbázisát illeti. A sört egy bor és egy pálinka márka követi a Fészbuker.hu által összeállított hazai Facebook-oldalak szeszesital toplistáján. 


A hazai szeszesital márkák toplistájának élén jelenleg az Innék egy Sopronit oldal szerepel 64 ezer rajongóval. Második a borban utazó Varga Pincészet 56 ezres, és harmadik a Fütyülős 34 ezres bázissal. A Varga Pincészet sokáig vezette a Fészbuker.hu listáját, de a Soproni oldala ősszel átvette a bormárkától a vezetést. Az alkoholos toplista első tíz márkájának rajongószáma alig éri el a 300 ezret, miközben a hazai Facebook-felhasználók nagy része, mintegy 3 millió ember tartozik az alkoholmárkák célcsoportját jelentő 18 év feletti korosztályba. 
 
TOP 10 alkoholmárka, 2011.10.27. Kép forrása: Fészbuker.hu

Miközben az italfajták tekintetében nincs hiány a közösségi oldalon, a rajongók számát tekintve annál inkább: a toplista adatai szerint az alkoholmárkák nem hasítanak ki akkora szeletet a hazai Facebook táborból, mint amekkora forgalmat generálnak a kiskereskedelemben és a szórakozóhelyeken. Általában véve az alkohol márkáknak a  többi brandhez viszonyított kisebb méretű rajongótáborának egyik oka, hogy a Facebook szabályai szerint ezeknek az oldalaknak életkorilag korlátozniuk kell a megjeleníthetőségüket. Emellett ezek a márkák viszonylag későn ébredtek - az idei év előtt nem is volt igazán látható, komolyabb promóciós aktivitásuk a Facebook-on.


„A Fészbuker.hu adatai alapján vannak még kihasználatlan lehetőségek az alkoholos márkák számára. A téma iránt nagy az érdeklődés a közösségi médiában, amit jól mutat, hogy a nem hivatalos, vagy más alkohol témájú oldalaknak milyen kiterjedt a rajongótáboruk.” - mondta el Bradács András, a Fészbuker.hu-t gondozó Front Page Communications vezető tanácsadója. „Nagy még a kavarodás a Facebook korhatáros korlátozását illetően” - mondja Bradács András. „Sok alkoholmárka, pincészet például nem korlátozza oldalát, ami szabálytalan. Hosszú listánk van azokról is, akik viszont éppen ellenkezőleg, feleslegesen életkorilag vagy földrajzilag korlátozva tették közzé a Facebook oldalukat, miközben sok pénzt ölnek annak menedzselésébe.”

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Az igazság, ami az emberek online fotói mögött van

Naponta több millió ember fotózza magát, ebédjét, hobbiját, pillanatát, akármijét a legnagyobb online közösségi oldalakra (Instagram, Facebook), hogy eladja magát, esetleg még egy új identitást is felkapjon. Olyan képeket készítenek, amik idilliek, tökéletesek és meglehetősen sterilek. Egy Bangkokban élő fotós megmutatta, hogy mi áll a hamis Instagram-fotók mögött. Egy vietnami fiatalokból álló csapat, pedig zseniális leleplező videót készített. Mutatjuk!

BÖJTE CSABA A FACEBOOK NAGY CSALÁSÁRÓL

Hosszú és tartalmas interjút adott Böjte Csaba testvér az erdélyi Maszolnak. A ferences szerzetes nagyszerű példával érzékeltette, soha nem a pálya széléről kell kiabálnunk, hanem aktívan kell cselekednünk.

Így használd jól a Facebookot - lecke egy igazán sármos színésztől

Joseph Gordon-Levitt igyekszik tenni a nagyobb jóért, s ehhez nem rest a közösségi médiát is ötletesen felhasználni. A "Minden nap csodás" elnevezésű megmozdulásának következő eleme a nyilvános zene lett.

Ha már egyszer szelfizel, csináld rendesen! (4 tipp, hogy ne legyen röhejes az önportré)

Nem épp egy szokásos fotóblog téma, de ez nem is egy szokványos oldal, úgyhogy belefér. Hála a Facebooknak, nap mint nap nézhetjük mások ilyen jellegű képeit és hát sokszor bizony nagyon bántják az ember szemét.

Piac a fagyasztóból - Szibéria

A szibériai tundra kietlen tájain élők az átutazóknak árult helyi portékákból igyekeznek megélni.


NAPI BOLDOGSÁG