A magyar Facebook-társadalom körében a sör a legkedveltebb alkohol, legalábbis ami a márkák rajongóbázisát illeti. A sört egy bor és egy pálinka márka követi a Fészbuker.hu által összeállított hazai Facebook-oldalak szeszesital toplistáján.
Miközben az italfajták tekintetében nincs hiány a közösségi oldalon, a rajongók számát tekintve annál inkább: a toplista adatai szerint az alkoholmárkák nem hasítanak ki akkora szeletet a hazai Facebook táborból, mint amekkora forgalmat generálnak a kiskereskedelemben és a szórakozóhelyeken. Általában véve az alkohol márkáknak a többi brandhez viszonyított kisebb méretű rajongótáborának egyik oka, hogy a Facebook szabályai szerint ezeknek az oldalaknak életkorilag korlátozniuk kell a megjeleníthetőségüket. Emellett ezek a márkák viszonylag későn ébredtek - az idei év előtt nem is volt igazán látható, komolyabb promóciós aktivitásuk a Facebook-on.
„A Fészbuker.hu adatai alapján vannak még kihasználatlan lehetőségek az alkoholos márkák számára. A téma iránt nagy az érdeklődés a közösségi médiában, amit jól mutat, hogy a nem hivatalos, vagy más alkohol témájú oldalaknak milyen kiterjedt a rajongótáboruk.” - mondta el Bradács András, a Fészbuker.hu-t gondozó Front Page Communications vezető tanácsadója. „Nagy még a kavarodás a Facebook korhatáros korlátozását illetően” - mondja Bradács András. „Sok alkoholmárka, pincészet például nem korlátozza oldalát, ami szabálytalan. Hosszú listánk van azokról is, akik viszont éppen ellenkezőleg, feleslegesen életkorilag vagy földrajzilag korlátozva tették közzé a Facebook oldalukat, miközben sok pénzt ölnek annak menedzselésébe.”