Az ózdi általános iskola gyerekei valósággal követelik, hogy a magyar vizsla vegyen részt minden tanítási órán.
Sebők Éva - akit a nebulók a világ legjobb tanító nénijeként emlegetnek - négy éve dolgozik a Bolyki Tamás Általános Iskolában. A fejlesztőpedagógus-tanítónő tanulási és figyelemzavaros gyerekekkel is foglalkozik. Egy kollégája hívta fel a figyelmét a kutyás terápia lehetőségére, és ő kapott az alkalmon, mert korábban csak a lovas terápia eredményességét ismerte.
Legtöbbször egy kutya jár hozzánk, Repce, a magyar vizsla, de megfordult már nálunk több eb is, akadt például olyan, amelyik nálunk vizsgázott. Ezeknek a négylábúaknak szigorú feltételeknek kell megfelelniük, hogy terápiában vehessenek részt - mondta a tanítónő a Ridikül Magazinnak, amikor tavaly év végén átvette a Richter Aranyanyu különdíját.
A tanítási óra anyagát ő állítja össze, és azt elküldi a kutyaterapeutának, aki hozzáteszi, amit a kutya ehhez nyújtani tud. Így alakul ki egy-egy foglalkozás. Ezek az órák ma már annyira népszerűek, hogy nemcsak a magatartászavaros gyerekek fejlesztésére "használja" Repcét, a terápiás ebet, hanem - a diákok nagy örömére - a tanítási órákra is bejár a kutya. Míg az óra tart, addig csupán "kollégák", de a szünetben Repce el nem mozdulna Éva mellől. A tanító néni sem marad távolságtartó a négylábúval, boldogan bújnak egymáshoz, látszik, nem csupán "szakmai" a kapcsolat.
Eddig a száraz tények, most következzen az üdítő valóság
A boon.hu nemrégiben helyszíni riportban számolt be arról, hogy az általános iskola negyedikesei majd kiestek a padból, annyira jelentkeztek, hogy felelhessenek. Volt, aki kétszer akart szerepelni, de Éva néni igazságos, és olyanokat választott, akik aznap még nem voltak a tábla előtt.
De nem csupán a tanítónő az oka, hogy a tanulók felelni akarnak, nem csupán az ő érdeme, hogy jelentkeznek, és nem bújnak a pad alá, ha a tanári kérdésekre kell válaszolniuk - írta a lap. - Sietni kell ugyanis, mert aki először felel helyesen, az kérhet Repcétől, a vizslalánytól egy trükköt, mondjuk, hogy ugasson, adjon pacsit, vagy éppen kukucskáljon. Az utóbbi azt jelenti, a kutya átbújik a diák lába közt, ami vicces, mert hol elfér, hol nem, és ez okoz mókás helyzeteket.
Repce pedig a jutalomfalatot kéri, mert ami jár, az jár...
Egyszerűen szeretem, mert nagy öröm a diáknak, a kutyának és nekem is. Szeretem a kihívásokat, és ez még annyira új dolog, hogy számos lehetőséget látok benne. Folyamatos agyalásra késztet, hogy újabb és újabb feladatokat találjunk ki. Még mindig nem látom a folyamat végét, de azt igen, hogy már most van számos eredménye - nyilatkozta a tanítónő.
Annyi biztos: a kötetlenebb, játékosabb jellegű foglalkozás során a kutyával közösen végzett feladatmegoldás és az állatra fordított figyelem elsősorban a szorongás leküzdésében és a koncentrációképesség javításában segít a diákoknak.
Forrás: Sokszinűvidék.hu