Nehéz szabadulni a ránk aggatott kliséktől: a gulyás – Puskás- paprika hármas egységétől. Nem mintha szégyenkeznünk kellene miattuk, sőt! Azért az úgynevezett országimázs és persze az ország ennél jóval sokszínűbb. Erre próbálták felhívni külföldi újságírók figyelmét is, akik négy napon át három tematikus útvonalon ismerkedtek Magyarország dél-keleti régiójával és a Vajdasággal.
A Magyarország-Szerbia Határon Átnyúló Együttműködési Program részeként állították össze azt a turisztikai csomagot, melynek keretében a legnagyobb külföldi napilapok és tévécsatornák újságíróit hívták meg. A vendégek négy napig ismerkedtek az Eurorégió magyarországi vajdasági részein. Csókási Eszter, a DKMT Fejlesztési Ügynökség igazgatója elmondta, külföldi szakemberek tapasztalatát vették át, melyből az derült ki, ez a legjobb marketingeszköz.
A meghívott külföldi újságírók többsége – mint kiderült – eddig csak a fővárosban járt, és örültek, hogy megismerhették az autentikus vidéki életet is. A program keretében három útvonalat állítottak össze: a kadarka, a sör és a pálinka útját. Az öt nyelven készült kiadványokat hazai és európai turisztikai kiállításokon terjesztik majd, és készült egy web site is, amelyről egy turistaútlevél is letölthető, tette hozzá Csókási Eszter. Az útlevél tulajdonosa tíz százalék kedvezményre jogosult a túraútvonalon a szolgáltatások és a fogyasztás árából, de az egyes állomáshelyeken le is pecsételik a dokumentumot.