A család, a vallás és az iskolázottság - ez a legfontosabb az emberiségnek!

A Nielsen internetes felmérése szerint a család, a vallás és az iskolázottság szerepel az első helyen.


Érdekes megállapításra jutott a Nielsen piackutató intézet globális felmérésében: a világon hétmilliárd ember él, de meglepőmód több köztük az értékrendbeli hasonlóság, mint a különbség, és jellemzően mindenki a családot, a vallást és az iskolázottságot tekinti a legfontosabbnak az életben.

A Nielsen internetes felmérése során több mint 29 ezer embert kérdezett meg a világ 58 országában. A megkérdezettek 80 százaléka a családdal való tartalmas időtöltést tekinti a legfontosabbnak az életben, és több mint háromnegyedük - 77 százalékuk - tartja fontosnak a családtervezést, illetve a megkérdezettek 78 százaléka számára kulcsfontosságú dolog a diploma megszerzése. Míg a megkérdezettek 76 százaléka azon a véleményen van, hogy a nőknek befolyással kell lenniük az otthon zajló fontos dolgokra, országról országra, földrészről földrészre változik annak a megítélése, hogy a nők életében az anyaság, illetve a háziasszonyi szerep-e a legfontosabb.

Mindenkinek a családot, a vallást és az iskolázottságot a legfontosabb az életben

A felmérés másik érdekes tanulsága, hogy az emberek bevásárlási szokásai erősen különböznek attól függően, hogy hol élnek a világban. Bizonyos magatartási formák azonban ilyen tekintetben is univerzálisnak mondhatók, például az, hogy egyformán fontosnak tekintik a vásárolt termékek alacsony árát, jó minőségét és a választékot.

A Nielsen felmérése rávilágított arra, hogy az ázsiai-csendes-óceáni térségben az emberek ösztönösebben, kevésbé megfontoltan vásárolnak, és jobban vonzzák őket az ismert márkanevek, mint bárhol másutt a világon. A latin-amerikaiak jól tájékozott vásárlók, és erős bennük a márkahűség. Észak-Amerikában és Európában a fogyasztók döntését nagymértékben befolyásolják az árak, a közel-keletiekre és az afrikaiakra pedig a környezettudatosság és a hozzáértők általi befolyásoltság a jellemző.

A felmérés értékelésénél figyelembe kell venni azt, hogy internettel készült. Jóllehet ez a módszer rendkívül széles mintavételre ad lehetőség, a közvélemény-kutatás csak az internetezők, s nem a világ teljes lakosságának a szokásait tükrözi, ráadásul nem mért adatokra hagyatkozik.

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Szem nem marad szárazon! Ez a legszerethetőbb karácsonyi videó (szerintünk)

Tisztában vagyunk vele, hogy a filmekben ábrázolt valóság és a mi saját valóságunk között éles határ húzódik. Átléphetetlen határ - gondoljuk. Pedig van egy műfaj, mely hivatásszerűen keresztül- kasul közlekedik ezen a biztosnak gondolt határon: a reklám... Ebben a reklámban csakis a mi valóságunk örökérvényű igazsága jelenik meg: adni jobb, mint kapni.

10 dolog, amit egy gyereknek tudnia és értenie kéne 12 éves koráig!

Minden szülő álma az, hogy gyereke egy jó, becsületes, és bátor felnőtté váljon, de ezekért a pozitív jellemvonások kialakulásáért bizony meg kell dolgozni.

Mennyire életrevaló a gyerekünk? Tesztelhetjük!

Sokan vannak, akik felnőttek bár, de gondot okoz számukra egy csekk kitöltse, vagy egy családi költségvetés elkészítése. Felnőnek úgy a gyermekeink, hogy nem látják a valódi világot, nem tudnak a "működési elveiről". Hogy ez a szülő kímélete vagy a fiatal érdektelensége miatt van így, a végkifejletet nézve tulajdonképp mindegy is...

Újra kell értékelnünk a nagyszülők szerepét, mert nagyon fontosak!

Boldogabbak azok gyerekek, akik több időt töltenek a nagyszüleikkel - és ez nem csak a puszta tapasztalat, kutatások is igazolják már. Így ahelyett, hogy egyre kevesebb teret kapnak unokáik életében, sok kedvezőtlen szociális hatást is ellensúlyozhatnak szerető jelenlétükkel.

Vekerdy: Így nevelhetsz boldog gyermeket!

A gyerekekkel való jó időtöltést nem kell napokhoz kötni - véli Vekerdy Tamás pszichológus, akinek a gyermek-szülő kapcsolat különféle stratégiáiról gyűjtöttük össze gondolatait.


NAPI BOLDOGSÁG