Belépés

Bárki saját e-könyvet készíthet



Ingyenesen, mindenki maga készítheti el saját művének e-könyv-változatát az egy hete indult Publio.hu weboldalon, amelyet a könyvkiadás "Facebook-jának" szánnak az oldal üzemeltetői.


Kerekes Pál, a portál alapítója elmondta: a vállalkozással a magánkiadás, a független publikálás új módszerét honosítják meg, bár még keresik az angol "self-publishing" kifejezés találó magyar megfelelőjét. "Németországban és az Egyesült Államokban ez jelenti az egyik legjelentősebb szegmensét az e-könyv-kiadásnak" - fogalmazott Kerekes Pál, akinek a nevéhez fűződik például az első, e-könyvekről szóló hazai kézikönyv is. Mint megjegyezte, ma már szinte valamennyi nagy e-könyv-forgalmazónak van saját self-publishing "részlege".

Nyilvánosságot kaphatnak a könyvkiadásból kiszorult témák


A publio.hu weboldalon az írók maguk készíthetik el kéziratukból az elektronikus változatot, ebben egy egyszerű kezelői felület segíti őket. A címlap saját kezűleg is előállítható, de igény szerint lehet kérni a portál segítségét is, ez azonban már pénzbe kerül, éppúgy mint a szöveg szerkesztése, további gondozása - fogalta össze a tudnivalókat Kerekes Pál, hozzátéve, hogy gondoskodnak viszont a könyv ISBN-számáról. Az elkészült e-kötet először a portál könyváruházába kerül, de igénybe lehet venni a nagyobb, nemzetközi online áruházak szolgáltatásait is. Példaként a tulajdonos a már szerződött partnereiket, a Smashwords.com, a Lulu.com, illetve az Amazon.com oldalakat említette, a köteteket azonban Apple iPad és Android Tablet készülékekre is átalakítják, és megvásárolhatóvá teszik az Apple Store-ban és az Android Store-ban. Kerekes Pál kiemelte: az új szolgáltatással megnyílik a lehetőség arra, hogy a hagyományos kiadói műfajokon túl nyilvánosságot kapjanak a könyvkiadásból kiszorult témák, például a nagyszülők, dédszülők háborús naplói, háztartási feljegyzések, receptkönyvek, imakönyvek is.


Ha este jut eszünkbe könyvet kiadni azt is megtehetjük


A vállalkozás alapítója felidézte, hogy a Publio.hu előzménye az úgynevezett print on demand (POD) kiadókban keresendő, amelyek szerinte már Magyarországon is komoly üzletágnak minősülnek. "A POD kiadók annyit vállalnak, hogy részben gondozzák a szöveget, címlapot csinálnak, a kívánt példányszámban kinyomják az adott kötetet és megpróbálják eladni. A költségeket azonban az író állja. Ez sem rossz modell, de mi ennél sokkal egyszerűbb és kényelmesebb megoldást kínálunk" - magyarázta kiadó vezetője, megjegyezve, ha "véletlenül" este jut eszünkbe könyvet kiadni, itt azt is megtehetjük. "Az egyik ügyfelünk például egy olyan könyvet töltött fel nemrég, amely egy sablont kínál a könyvkészítéshez. Ha ebbe teszik bele az írók a szövegeiket, a formázással sem kell bajlódniuk" - mutatott rá Kerekes Pál, majd hozzátette, természetesen egy szerzői felületen arról is gondoskodnak, hogy a feltöltők nyomon tudják követni a könyveik sorsát, például hogy hányan kattintottak a címre és hányan vásárolták meg. "A siker az írón és a művein múlik, a Publio.hu csak eszköz" - szögezte le.


"Ez a portál a könyv Facebook-ja"


Arra a kérdésre, hogy miből képződik a haszon a vállalkozásnál, a vezető azt felelte, hogy elsősorban az eladott könyvek után járó jutalékért dolgoznak. "Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy sokan választják a fizetős szolgáltatásainkat is, szeretnék, ha tökéletes lenne a tördelés vagy a címlap" - jegyezte meg, hozzátéve, hosszú távon természetesen számítanak szponzorok, támogatók közreműködésére is. "Mi ezt a portált, a könyv Facebookjának tekintjük, amelyen elindulhat egyfajta vélemény- és eszmecsere a könyvekről" - jegyezte meg. Az alapító-tulajdonos szerint nem klasszikus üzleti vállalkozásról van szó, inkább egy kísérletről, amelyből csak hosszú távon származhat anyagi haszon. "Nem vállalkozó vagyok, hanem szakíró, aki erre a portálra misszióként, kísérletként tekint" - mutatott rá.
   
A november elején indult vállalkozás első tapasztalatairól elmondta: az oldal látogatottsága folyamatosan növekszik, sokan nem is egy, hanem két könyvet töltenek fel. "Megtörtént az első elutasítás is. Jogsértő könyveket ugyanis nem adunk ki" - tette hozzá. Arra a kérdésre, hogy történtek-e már eladások a portál segítségével, Kerekes Pál igennel felelt, megjegyezve, hogy két példányt ráadásul az Egyesült Államokban adtak el. "Jellemző, hogy sok a kattintás, de sokkal kevesebb a vásárlás" - fogalmazott, hozzátéve, hogy saját könyvét például három nap alatt 24-en nézték meg, de senki sem vette meg.



Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Légy saját magad könyvkiadója!

Több magyar író álma válhat valóra, mint eddig bármikor! Íróként befutni nagyon nehéz dolog. A ...

Megduplázza e-kereskedelmi forgalmát a brands.hu

A Magyarországon elsőként indult közösségi webáruház, a brands.hu számlaforgalma a tavalyi duplája ...


Népszerű termékek
4 Komponens 1 életelixír
270 Ft / Nap

Esszenciális Búzafű, Búzacsíra és Spenót Kivonat + C-vitamin.Ha ...

Megnézem a terméket
Az egészségkapszula
7900 Ft

REVERDE: egyedüli mellékhatása az egészség! Regenerálja és ...

Megnézem a terméket
matyodesign

Díszítse ruhatáratokat épp annyira egy-egy darab matyodesign ...

Megnézem a terméket
Összes termék megtekintése