Már 80 éve koptatják Budapest utcáit!

A főváros első trolivonalát 1933 december 16-án adták át. A 2,7 kilométeres pályát az óbudai villamos meghosszabbítása helyett építették ki a Vörösvári úttól az óbudai temetőig.


A vonalat 1944. szeptember 21-én szüntették meg, miután Budapest ostromában a felsővezetékek és a vezetéktartó oszlopok nagy része megsemmisült, a nagy anyaghiány miatt pedig a helyreállítás nem jöhetett szóba.


Veteránok kiállítása!


Kiállítás nyílt a Budapesten 80 éve közlekedő trolikról a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban szerdán.  Krámli Mihály, a közlekedési múzeum főigazgatója a kiállítás megnyitóján felidézte, hogy az első, még a történelmi Magyarország területén található trolivonalat 1904-ben indították be Poporád és Ótátrafüred között, majd a 30-as években a Budapest Székesfővárosi Közlekedési Vállalat (BSzKRT) szerződésben vállalta, hogy öt új villamosvonalat épít Óbudán, de a Vörösvári út és az óbudai temető között a várható alacsony kihasználtság miatt sín nélküli villamos autóbuszvonal épült meg.

   
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója azt hangsúlyozta: amellett, hogy büszkék a fővárosi troliközlekedés múltjára, a jövőre is nagy hangsúlyt fektetnek. Ezt támasztja alá egyebek mellett az új trolibuszok beszerzése is uniós források segítségével, valamint a hálózat kisebb bővítésének tervei is.

   
Jelezte ugyanakkor, hogy az elektromos buszok elterjedésével és a technika fejlődésével a hálózat bővítése a közeljövőben nem lesz gazdaságos, ugyanakkor a meglévő vonalak beszüntetése és buszokkal való kiváltása sem lenne az. 

   
Szedlmayer László, a BKV megbízott autóbusz és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese azt mondta, 39 hónap kivételével 80 éve folyamatosan van troliüzem Budapesten, ahol európai szinten is jelentős, majdnem száz kilométeres hálózat van és 150 troli közlekedik ezeken a vonalakon. A múzeum előtt vasárnapig a látogatók trolibuszokat is megtekinthetnek, köztük a nemrég kivont ZIU-9-es modellt, valamint az első Ikarus trolit és az első IK260-as prototípust is.



Forrás: MTI / Pozitív Nap

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Magyar lehet az év természetfotósa!

965 óta minden évben megrendezésre kerül az Év Természetfotósa verseny, melynek finalistái elképesztő fotókkal versengnek a győzelemért, melyre egy magyar fotós munkája is esélyes!

Ez az első kiállítás, ami kutyáknak szól!

A mai világban már igazából bármit lehet. Így történhetett az, hogy Londonban megnyílt az első olyan kiállítás, melyet kifejezetten ebeknek készítettek el.

7 ok az új magyar sörmúzeum meglátogatására

Szolnok főterén megnyílt egy Magyarországon egyedülálló tárlat, a sör gasztronómiai és kultúrtörténetét bemutató Sörárium, amelyet azoknak is bátran ajánlunk, akik egyébként nem kifejezetten múzeumrajongók

Nincs több szmog - Minden hónapban autómentes nap lesz Párizs sugárútján!

Nem is csoda, hiszen évente több tízezren halnak meg a szmog miatt Franciaországban.

Sárkányok a Fővárosi Állat- és Növénykertben

Sárkányok és más vadállatok lepték el a Fővárosi Állat- és Növénykertet egy kiállítás keretében. Érdemes megnézni!


NAPI BOLDOGSÁG