Budapesti éttermek nevezhetik be felszolgálójukat a Legbarátságosabb pincér elnevezésű versenyre augusztus végéig.
A legjobbak kollégáikkal és munkáltatóikkal együtt értékes nyereményekhez juthatnak. Az akció célja, hogy a vendégek barátságos és szakmailag felkészült pincérekkel találkozzanak az éttermekben - közölte a felhívás kommunikációjával foglalkozó cég hétfőn az MTI-vel.
Már mindannyian találkoztunk mosolygós, precíz, udvarias felszolgálókkal, de az előfordulhatott már, hogy kellemetlenül éreztük magunkat egy-egy étteremben. A magyar vendéglátásnak régi hagyományai vannak, de mára sajnos egy kissé megkopott a fénye.
"Annak idején óriási presztízst jelentett pincérnek lenni, de sajnos sok mai felszolgálóban már nincs meg a szakmai alázat és a vendégekkel szembeni tisztelet. Vannak, akik komolyan veszik a munkájukat és mindent beleadnak, de van, aki nemtörődömségből nem foglalkozik megfelelően a vendégekkel. A Legbarátságosabb pincér versennyel szeretnénk most felkavarni egy kicsit az állóvizet, hogy a vendéglátásban dolgozók újra ráébredjenek a barátságosság és a szakmai felkészültség fontosságára" - meséli az akció egyik megálmodója, Horváth Tibor.
Az üzletek mosolygó tükrei
A szervező szerint első pillantásra kiderül, hogy valaki tanulta és szereti csinálni a vendéglátást, vagy csak megélhetési pincér. "A felszolgálók az üzletek tükrei, ezért arra szeretnénk ösztönözni őket, hogy annyit mosolyogjanak munka közben amennyit csak tudnak!" A barátságosság mellett a szakmaiság is fontos szempont, ezért a verseny ideje alatt előadásokkal és workshopokkal is várják az érdeklődőket.
Az ingyenes és díjköteles képzéseken a Pincér Akadémia épületében bárki részt vehet, azok időpontjairól és témáiról a verseny weboldalán bővebb tájékoztatás található.
A www.legbaratsagosabbpincer.hu oldalon pedig a vendégek szavazhatnak kedvencükre.