Körülbelül egy éve hallottam az Oszkár.com-ról. Azóta megközelítőleg
20-30 alkalommal választottam az Oszkárt, mint közlekedési eszközt és szinte
mindegyik utammal teljesen elégedett vagyok.
A kezdetek kezdetén rögtön utána néztem, hogy mégis milyen ez a közösségi
oldal. Első látásra nem volt nagy durranás, sőt az igazat megvallva csalódtam.
De rövid bogarászás után hamar megtanultam kezelni a weblapot és már kerestem
is az első Oszkáros utazásomat.
Igen ez ilyen egyszerű, még ha elsőre nem is tűnik annak. Rengeteg kérdés merül fel az emberben, mielőtt kipróbálná az "oszkározást". Ezért most személyes tapasztaltok alapján válaszolunk a leggyakoribb kérdésekre, hogy kedvet varázsoljunk az utazásra készülő olvasóinknak.
- Mennyibe kerül?
- Olcsóbb, mint a vonat, vagy a busz. Repülés helyett nem ajánlom, de valószínűleg nem drágább, mint egy előre lefoglalt repülőjegy.
Példaként két nagy várost említenénk: Budapest és Pécs. A két város közti távolság megtételéért a kedves utas 4605Ft-ot fizet a MÁV-nak, míg a Volán társaságnak 3950Ft-ot. Ellenben az Oszkárral, amin feleennyibe kerül, azaz 2300Ft-ért (átlagosan) tehetjük meg ugyanazt az utat.
- Milyen gyors?
- Annyira, amennyire a közúti jelzőtáblák azt hagyják.
Maradván a Budapest-Pécs távolságnál igen pontos példával tudunk szolgálni. A távolság 211 km, ez "oszkározással", egy kávényi és mosdónyi megállással együtt 2 és fél órába telik. Összehasonlítva a vonattal, ami 3 óra 15 perc alatt ér Budapestről Pécsre, és a busszal, ami 5 óra hosszú utazást jelent. Nem is olyan rossz az a 2,5 óra...
- Mennyire megbízható?
- Nagyon! A megbízhatóság érdekében minden beregisztrált utasnak és sofőrnek kötelessége profilképet feltölteni, írni magáról pár sort, ami elárul néhány fontos információt. Az autók szempontjából a sofőrnek szintén kötelessége leírni, hogy milyen autóval szándékozik utast szállítani, valamint képet feltölteni az autóról. Ha valakinek ez mégsem lenne elég, akkor minden egyes profilnál megtekintheti, hogy a többi oszkáros útitárs hogy vélekedik egy utasról, vagy sofőrről. Ugyanis minden utazás után ajánlott 1-2 mondattal értékelni az utastársat. - Komolyan ajánlott, ha nem akarjuk, hogy addig kapjuk a maileket, amíg meg nem telik a postaládánk tárhelye.
Így pár perc alatt átfogó képet tudunk alkotni a kiválasztani kívánt útitársról, ezzel nyugtatva magunkat. - Pláne a mai Magyarországi helyzet ismeretében.
- Mennyire kényelmes?
- Nem rossz, nem rossz, ha télen ülésfűtés szolgál melegedésünkért, nyáron pedig klíma biztosítja a kellemes időt számunkra, ellenben a MÁV és Volán szolgáltatásaival. Az autók nagy része B kategóriás, de ha szerencsénk van, akkor a legújabb gyártmányokkal is utazhatunk. Ritka a szocializmus korában oly népszerűnek számító Trabant és társaik. - De, persze az is biztosan nagyon hangulatos lehet.
Ha még ezek után is akad kérdés, akkor a honlapon ér tovább kutakodni. Bátran ajánlom. Sok új kedves, vicces, furcsa embert lehet így megismerni. Szintén nem hátrány, hogy minden oszkározás alkalmával csökkennek a MÁV elleni durva beszólások, - még a végén hálás lesz a Zrt.
- Személy szerint utaztam már együtt zenésszel, költővel, foci edzővel, polgármesterrel, de menekülttel nem.
Pozitív Nap - Vermes Nikolett