Online stoppolás

Körülbelül egy éve hallottam az Oszkár.com-ról. Azóta megközelítőleg 20-30 alkalommal választottam az Oszkárt, mint közlekedési eszközt és szinte mindegyik utammal teljesen elégedett vagyok.

A kezdetek kezdetén rögtön utána néztem, hogy mégis milyen ez a közösségi oldal. Első látásra nem volt nagy durranás, sőt az igazat megvallva csalódtam. De rövid bogarászás után hamar megtanultam kezelni a weblapot és már kerestem is az első Oszkáros utazásomat.

Beregisztráltam, beírtam a kereső mezőkbe az indulási és az érkezési pontokat, majd lefoglaltam a legszimpatikusabb helyet és már csomagoltam is az útra.

Igen ez ilyen egyszerű, még ha elsőre nem is tűnik annak. Rengeteg kérdés merül fel az emberben, mielőtt kipróbálná az "oszkározást". Ezért most személyes tapasztaltok alapján válaszolunk a leggyakoribb kérdésekre, hogy kedvet varázsoljunk az utazásra készülő olvasóinknak.

- Mennyibe kerül?

- Olcsóbb, mint a vonat, vagy a busz. Repülés helyett nem ajánlom, de valószínűleg nem drágább, mint egy előre lefoglalt repülőjegy.
Példaként két nagy várost említenénk: Budapest és Pécs. A két város közti távolság megtételéért a kedves utas 4605Ft-ot fizet a MÁV-nak, míg a Volán társaságnak 3950Ft-ot. Ellenben az Oszkárral, amin feleennyibe kerül, azaz 2300Ft-ért (átlagosan) tehetjük meg ugyanazt az utat.

- Milyen gyors?

- Annyira, amennyire a közúti jelzőtáblák azt hagyják. 
Maradván a Budapest-Pécs távolságnál igen pontos példával tudunk szolgálni. A távolság 211 km, ez "oszkározással", egy kávényi és mosdónyi megállással együtt 2 és fél órába telik. Összehasonlítva a vonattal, ami 3 óra 15 perc alatt ér Budapestről Pécsre, és a busszal, ami 5 óra hosszú utazást jelent. Nem is olyan rossz az a 2,5 óra...

- Mennyire megbízható?

- Nagyon! A megbízhatóság érdekében minden beregisztrált utasnak és sofőrnek kötelessége profilképet feltölteni, írni magáról pár sort, ami elárul néhány fontos információt. Az autók szempontjából a sofőrnek szintén kötelessége leírni, hogy milyen autóval szándékozik utast szállítani, valamint képet feltölteni az autóról. Ha valakinek ez mégsem lenne elég, akkor minden egyes profilnál megtekintheti, hogy a többi oszkáros útitárs hogy vélekedik egy utasról, vagy sofőrről. Ugyanis minden utazás után ajánlott 1-2 mondattal értékelni az utastársat. - Komolyan ajánlott, ha nem akarjuk, hogy addig kapjuk a maileket, amíg meg nem telik a postaládánk tárhelye.
Így pár perc alatt átfogó képet tudunk alkotni a kiválasztani kívánt útitársról, ezzel nyugtatva magunkat. - Pláne a mai Magyarországi helyzet ismeretében.

- Mennyire kényelmes?

- Nem rossz, nem rossz, ha télen ülésfűtés szolgál melegedésünkért, nyáron pedig klíma biztosítja a kellemes időt számunkra, ellenben a MÁV és Volán szolgáltatásaival. Az autók nagy része B kategóriás, de ha szerencsénk van, akkor a legújabb gyártmányokkal is utazhatunk. Ritka a szocializmus korában oly népszerűnek számító Trabant és társaik. - De, persze az is biztosan nagyon hangulatos lehet.

Ha még ezek után is akad kérdés, akkor a honlapon ér tovább kutakodni. Bátran ajánlom. Sok új kedves, vicces, furcsa embert lehet így megismerni. Szintén nem hátrány, hogy minden oszkározás alkalmával csökkennek a MÁV elleni durva beszólások, - még a végén hálás lesz a Zrt.
 
- Személy szerint utaztam már együtt zenésszel, költővel, foci edzővel, polgármesterrel, de menekülttel nem.


Pozitív Nap - Vermes Nikolett

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Mindketten árvák és magányosak voltak egykor, most szerető családban élnek, és imádnak együtt utazni

8 káprázatos fotó arról, hogyan járja együtt a mentett kutya és cica a világot

12 ló összeáll és vár, aztán megérkezik a "suttogó" (egy bámulatos videó)

A kiváló lovas szakembert mindenki Lorenzóként ismeri. Világszerte elismert bámulatos tehetsége és a lovak iránti szeretete. Kevesen tudnak úgy bánni a lovakkal, mint ahogyan ő.

A legjobb hazai buszmegállók, ahol jó várakozni

Várakozni senki nem szeret, mégis ilyen buszmegállókban kellemesebben telnek a percek. De most mutatunk egy rendhagyó hazai összeállítás, ahol igenis várakozni jó

Ingyen szállhatunk meg olasz vendégházakban - egy feltétellel

La Settimana del Baratto. Magyarul Barter Hét. Így nevezik azt a kezdeményezést, amelynek köszönhetően több ezer olasz vendégszállóban ingyen pihenhetünk meg, ha készek vagyunk érte megdolgozni. A szó legszorosabb értelmében - írja a Condé Nast Traveler.

Papírjaguárnak, szász Porschénak, NDK-Volkswagennek is csúfolták: 60 éves a kultikus Trabi

Hatvan éve gurult le a futószalagról az első Trabant. Egészen pontosan 1957. november 7-én hagyta el a kelet-németországi Zwickau Sachsenring autógyárát a mára kultikussá vált Trabant első példánya.


NAPI BOLDOGSÁG