Mégpedig a hamisítatlan, étcsokis. Sok cég próbálkozik tejcsokis és ízesített variációkkal, de legkedveltebb még mindig a hagyományos.
Első prototípusát szovjet mintára 1968-ban gyártották nálunk a Szabolcsi Tejipari Vállalatnál. A piros pöttyös alufólia csomagolást az Iparművészeti Főiskola két diákja, a reklámkampányt pedig Klein Sándor, a Budapesti Műszaki Egyetem oktatója tervezte. A név - pornográf asszociációk miatt - kisebb botrányt kavart, de végül maradhatott.
A külföldiek sokszor furcsának találják a hűtőben tartott csokoládés túrót, de pár próbálkozás után addiktívvá tud válni. Aki hosszabb ideig él külföldön, az pedig garantáltan ezt hiányolja az éléskamrából.
Idézzük meg a 100 Folk Celsius Túró Rudi című számát, íme az eredeti videoklip, amelynek a dallamát idézik a mai Piros Pöttyös reklámok is:
Forrás: wikipedia.org