Fotó: livingroad.hu
Az ötlet helyi fejlesztés. Kitalálója, Farkas Tibor elmondta, hogy az ötlet azt követően fogalmazódott meg benne, hogy egyszer külterületen biciklizve a sötétben elnézett egy kanyart, és elesett a kerékpárral. Miután tudta, hogy a közvilágítás telepítése aránytalanul drága megoldás az ilyen helyekre, ezért felfestésekkel kísérletezett.
"Az egri telephelyünkön teszteltünk többféle technológiát. Festettünk és kint hagytuk a hóban, fagyban. Néztük, bántja-e az alapfelfestést, vizsgáltuk, hogyan viseli az időjárás-változást, csapadékot"
- mesélt a kezdetről Farkas Tibor az indexnek, aki a találmányról csak annyit árul el, hogy valamiféle világító pigment van a keverékben, ami képes hosszan, akár tizenkét órára utánvilágítani, és csekély fény mellett is feltöltődik. Ez kerül a hagyományos felfestésre.
Fotó: livingroad.hu
Fotó: livingroad.hu
Az ötletét már 2011-ben levédette, tíz év használati mintaoltalmat
kapott rá, ennyi ideig kizárólag ő és vállalata kereskedhet a
technológiával.
A tízből négy év már eltelt, és arra az egy kilométeres
egri szakaszra is csak Farkas Tibor nyomására, cége önköltségén került
világító felfestés. Mint mondta, muszáj volt lépnie, máskülönben sosem
lesz híre. A felnémeti szakasz most a referencia. Bravó!
Fotó: livingroad.hu
A feltaláló-vállalkozó reméli, hogy elégedettek lesznek vele az út használói, és idővel más településekről is keresik majd. Mint mondja, főutakon semmi értelme nincs a technológiának, az autók fényszóróival nem tud konkurálni, de a bicikliutak mellett sok más, kivilágítatlan területen hasznos lehet, így futópályákon, temetők ösvényein is.
Pozitív Nap
Források: index.hu / sokszinuvidek.hu / Eger TV / livingroad.hu