A nők kezében van az okostelefonok jövője - a 10 legfontosabb fogyasztói trend 2012-ben

A világ vezető távközlési hálózati szállítója, az Ericsson szerint nők diktálják majd az okostelefonok piaci térhódításának ütemét. Az internet pedig az egyik olyan szolgáltatás, amiről spóroláskor is csak legvégső esetben mondanának le az emberek. 


Tíz pontban foglalta össze a világ vezető távközlési hálózati szállítója, az Ericsson az idei legfontosabb technológiai változásokat. Ezek alapja az internethez való könnyű hozzáférés. A kutatás első eredményei arról árulkodnak, hogy az online és a mobil infrastruktúra szerepe jelentősen felértékelődött az internet-felhasználók számára, továbbá kiemeli azt a tényt, hogy a közösségi média használatával újraértelmeződik a híradás fogalma.

Az Ericsson ConsumerLab több mint 15 esztendeje kutatja a fogyasztói viselkedés alakulását, beleértve az információs és kommunikációs technológiai termékkel kapcsolatos vélekedéseket. Globális kutatási programja során, 40-nél is több országban, évente 100.000 személlyel készít interjút.

Lássuk a 10 legfontosabb fogyasztói trendet! 


1) Az internet-hozzáférés létszükségletté vált. Ha csökkennek a kiadások, a fogyasztók ettől válnak meg legutoljára. Szerepe a kapcsolatépítésen és az információszerzésen túl a munka és a jövedelemszerzés területén vált hangsúlyossá.

2) Bárkiből lehet szolgáltató. Az online világban hatalmas az igény az azonnal elérhető szolgáltatásokra. Ezzel a ténnyel a cégeknek hamar szembesülniük kellett, ezért ügyfeleik megtartására számos egyedi megoldást fejlesztettek ki, hamar mobilszolgáltatóvá váltak. Gyakran maguk a fogyasztók is képesek lehetnek új szolgáltatások, például alkalmazások fejlesztésére.

3) Új definíciót kap a híradás. A közösségi portálok valóságos média-csomópontokká váltak, melyeket keresztül videókat, zeneszámokat, véleményt lehet megosztani és beszélgetésekről értesülni. A közös véleményalkotás útján ma már a hírek között is könnyebben el lehet igazodni, sőt ezek gyakran hírforrásként szolgálnak.

4) Egyre növekszik a mobiltelefonok szerepe a mindennapi életben. A fogyasztókat az olyan mobilszolgáltatások iránt érdeklődnek, melyek közvetlenül kapcsolódnak a helyi szolgáltatáshoz és a közeli helyszínhez.

5) Átláthatóság vs. magánélet. Az internet-felhasználók szeretnek információt megosztani magukról mindaddig, amíg a nehezebben érzékelhető hátrányok háttérbe szorulnak a konkrétan érzékelhető előnyökkel szemben. Megszokták, hogy életük átláthatóvá vált, és ezt az átláthatóságot várják el a cégektől is.

6) Megkönnyíti az életet a felhő. A felhőalapú szolgáltatások esetében központi szerepet kap az egyszerű használat. Egyre több ilyen típusú szolgáltatást vezetnek be, mert a folyamatos információmegosztás és a több eszköz egyidejű használata mindennapi szokássá vált.

7) Nők kezében van az okostelefonok sorsa. A tavalyi felmérésből kiderült, hogy az okostelefonok speciális szolgáltatásait legtöbb esetben a férfiak veszik igénybe. Ugyanakkor rámutattak arra is, hogy a hagyományos funkciókat a nők használják többen. A nők határozzák meg a az okostelefonok piaci térhódításának ütemét, ha a kommunikációs csatornákat egyetlen eszközbe terelik.

8) Leegyszerűsödik a vásárlás. Mivel az okostelefont használók nagy százaléka használ vagy használna mobil fizetési megoldást, a kutatók szerint célszerű lenne a mobilfizetést a mindennapi vásárlási szokásokkal összhangban továbbfejleszteni, akár termékinformáció, pontgyűjtő-akció, illetve áruházon belüli navigáció bevonásával.

9) Minden összekapcsolódik. A fogyasztók egyre gyakrabban kapcsolják össze az internetet a környezetükben található technikai eszközökkel.

10) A fogyasztók az ellenőrzésre törekednek a bizonytalan időkben. Bármilyen nehéz időszakban - legyen az gazdasági helyzet vagy természeti katasztrófa - a fogyasztók kézbe szeretnék venni az irányítást, érdeklődésük ezért a közszolgálatások (víz, áram) felé fordul, az ehhez kapcsolódó híreket követik érdeklődéssel.

Szerző: Pozitív Nap

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Egy fotósorozat, ami megmutatja a gyerekek hogyan töltötték net és okostelefon nélkül a nyarat szerte a Földön

Summer Unplugged, azaz "nyár kihúzva", ez volt egy nemzetközi fotósverseny címe. Ennek pedig az volt a témája, hogy a gyerekek, hogyan töltik a nyarat, ha nem az interneten lógnak, vagy a Tv előtt ölnek. Fotósok százai örökítették meg világszerte, milyen boldogan telt a gyerekek nyara tévé, internet és telefon nélkül! Mutatjuk a legjobbakat!

Kínai vagy hazai fokhagyma? Így ismerheted fel

Magyarország tíz éve még önellátó volt fokhagymából, jelenleg csaknem annyit importálunk, főként Kínából, mint amennyit itthon termesztünk. Kevés a hazai fokhagyma, míg tehetjük, tegyük az egészséget az asztalra.

Felismered a hangulatjelekkel leírt könyvcímeket?

Mennyire ismered a könyvek világát? Szoktál olvasni? Ha a válaszod igen, akkor a következő játék pont neked való lesz! Persze, egy kicsi meg van bolondítva modern korunkkal... :)

Az internet sztárjává vált a 4 hónapos kisbaba!

A világháló egy nagyszerű lehetőség, ugródeszka, a hírnév kapuja. Persze, ha megfelelően tudjuk használni. Nos, sokan tanulhatnak Joey-tól és mamájától, Laurától.

Mi neki adnánk az "év anyukája" díjat - zseniálisan leleményes!

Az internet tele van frappáns szülői megoldásokkal a modern kor problémáira. Persze régen a felmenőinknek ugyanúgy meg kellett küzdeniük csemetéikkel, de azóta ezeknek a "harcoknak" némiképp megváltozott a színtere.


NAPI BOLDOGSÁG