Indonéziában használják legnagyobb arányban a Twittert világszerte annak ellenére, hogy a 15 és 49 év közötti indonéz lakosságnak mindössze 21 százaléka rendelkezik internettel.
A portál szerint a délkelet-ázsiai szigetország egyben a harmadik legnagyobb Facebook-felhasználónak számít, ahol a 240 milliós lakosságból mintegy 40 millióan vannak jelen a szóban forgó közösségi portálon. A Socialbaker közösségi médiafigyelő hírportál tavalyi felmérése szerint azonban Indonézia az Egyesült Államok után a második helyen áll ebből a szempontból.
Az indonéz Facebook- és Twitter-felhasználók a tisztességtelen kormányzati tisztségviselőket zavarba ejtve számos visszaélés ellen felemelték szavukat az interneten, valamint segítettek a vállalkozásoknak termékeik értékesítésében. Jakarta a közösségi média fővárosának számít jelenleg.
A GlobalWebindex tavalyi felmérése szerint a 17 500 szigetből álló Indonéziában az internet-felhasználók közel 80 százaléka használja a közösségi felületeket; a Fülöp-szigeteken 79 százalék, Malajziában 73 százalék, jóval megelőzve az Egyesült Államokat (55 százalék) és Nagy-Britanniát (48 százalék).