A jármű kétszer annyiba kerül, mint egy dízelmotoros busz, viszont olcsóbb az üzemeltetése. A cseh busz használata ingyenes, cserébe a BKV várja az utasok véleményét. Aki szeretné még kipróbálhatja egy napig az elektromos járatot.
Cseh elektromos buszt tesztel a BKV a 26-os járat vonalán az Árpád híd és a Margitsziget között. Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházási és fejlesztési igazgatója korábban elmondta, hogy a BKK-nak és Budapest vezetésének is feltett szándéka, hogy a BKV elektromos buszokat is forgalomba állítson, jelenleg a normál üzemű buszokhoz képest tapasztalható felár finanszírozási lehetőségeit vizsgálják. Hozzátette, hogy a jövőben jelentős részben dízelüzemű buszokat szereznek be, de el szeretnének mozdulni az alternatív hajtóanyagok irányába.
A BKV által tesztelt cseh SOR EBN 10,5 típusú elektromos autóbusz. MTI Fotó: Manek Attila A sofőr elégedetten nyilatkozott a Kossuth Rádiónak. Mint mondta: jól gyorsul, ha pedig déltől este fél tízig dolgozik vele, még mindig 40 százalékos lesz az akkumulátor töltöttsége. A Krónika gyors felmésére szerint az utasoknak is tetszik az elektromos busz - különösen a halk menetzaj miatt - bár egyesek szerint lehetne nagyobb. 86 utas szállítására alkalmas a jármű, 10,5 méter hosszú, lítium-ionos akkumulátorokat hosszú töltéssel hat-nyolc óra alatt lehet feltölteni, a jármű hatótávolsága városi közlekedésben 160 kilométer egy töltéssel. A töltéshez az ELMŰ egy mobil töltőoszlopot biztosít a BKV-nak. Az igazgató a busz áráról nem beszélt, kérdésre annyit mondott, hogy a dízelmeghajtású busz kétszeresébe kerül. A csehországi tapasztalatok szerint a dízelüzemmel szemben az elektromos hajtás kilométerköltsége jóval kevesebb, csupán az ötöde. A BKV idén már tesztelt hibridhajtású buszokat is, és a dízeljárművek mellé mindenképpen szeretnének környezetkímélőbb buszokat is vásárolni.