A magyar piacon elsőként interaktív megoldásokkal kiegészült műholdas tévészolgáltatást vezet be a Magyar Telekom Nyrt. - közölte Christopher Mattheisen, a társaság elnök-vezérigazgatója.
A cégnek 200 ezer internetes tv-előfizetője (IPTV) van, a kábeltévés szolgáltatását 220 ezren veszik igénybe, míg a műholdas szolgáltatást (Sat TV) több mint 270 ezren. Christopher Mattheisen elmondta, az interaktivitás és a három képernyős - mobil, internet-számítógép, tv - szolgáltatás összekapcsolása ma már olyan igény, amire válaszolnia kell a szolgáltatóknak.
Az elnök-vezérigazgató kifejtette, az IPTV szolgáltatás népszerűsége dinamikusan nő, mint ahogyan a megállítható adás, a visszanézhető műsorok, a videotéka, a premier előtt is megnézhető filmek, az elektronikus műsorújság és a gyerekzár iránti igény is.
A december elsejétől bevezetendő SAT-interaktív szolgáltatással 2,5 millió háztartás számára válik elérhetővé a T-Home interaktív tv-szolgáltatása. Király István, a társaság marketing vezérigazgató-helyettese kifejtette, az okostévé szolgáltatás lényege, hogy a néző beleszólhat a tartalomba, irányítani tudja, mit nézzen. Hozzátette, a szolgáltatónál elérhető filmbox ma már mintegy ezer filmet tartalmaz, s a jövőben műholdon is megjelenik az archív elérés is, azaz visszafelé is lehet nézni 72 órás időben a műsorokat.
A szolgáltatás igénybevételéhez - a hagyományos Sat TV szolgáltatáshoz szükséges eszközökön kívül - speciális vevőegységre (Interaktív Sat TV set top box) valamint hálózati digitális elosztóra (home gateway, router), továbbá minimum másodpercenként 1 megabit garantált letöltési sebességgel rendelkező T-Home internet szolgáltatásra van szükség: az interaktív szolgáltatások a normál internet-hozzáférésen keresztül működnek.