ezt már olvastad?

Hibásan kitöltött mezők!

Felhasználónév:

Maradjon bejelentkezve

Jelszó:

Örülünk, hogy itt vagy - Jelentkezz be most!

Köszönjük a regisztációját! A megadott email címre elküldtük az aktiváló linket!
Email cím:

Ide küldjük a levelet

Keresztnév:

Nem kötelező megadnod...



Felhasználónév:

Így fognak ismerni a többiek

Jelszó:

Gépelj figyelmesen

Csatlakozz hozzánk most!
Válassz magadnak felhasználónevet, add meg az email címed és egy biztonságos jelszót, majd nyomd meg a "Regisztrálok gombot" - Már kész is vagy!

19 °C

Budapest

  • Budapest
  • Békéscsaba
  • Debrecen
  • Eger
  • Győr
  • Kaposvár
  • Kecskemét
  • Miskolc
  • Nagykanizsa
  • Nyíregyháza
  • Pécs
  • Salgótarján
  • Sopron
  • Szeged
  • Székesfehérvár
  • Szolnok
  • Szombathely
  • Tatabánya
  • Veszprém
  • Zalaegerszeg

itt vagy most:

pozitív nap > Technika és Tudomány >

Mégis csak jótékony a kávé?


kapcsolódó cikkek

  • 3 ok amiért jó kávét inni
  • Gasztronómiai újdonság a várban: pálinkás ...
  • Mitől válik egy pillanat tartalmassá? Verset ...
  • Gőzölgő - Forró italok és koncertek az ...
  • Meglepő: még a szennyezett szabad levegő is jobb ...

legolvasottabb hírek

  • 1.
    Megmondtam: MAGYARUL énekelek!
  • 2.
    Százezrek a csíksomlyói búcsún
  • 3.
    15+1 hely Magyarországon, melyekről nehéz ...
  • 4.
    Az élet születése, ahogy még sose láttad
  • 5.
    Atlantisz mégiscsak létezett? Hatalmas ...


legfrissebb hozzászólások

  • 1.
    "Jónak is kell lennie valakinek ebben a ...
  • 2.
    Család: egy remekmű, amiért érdemes élni, ...
  • 3.
    Így lehet pénz nélkül élni - 1. rész
  • 4.
    Egy újabb egyedülálló csoda, ami csak ...
  • 5.
    Epertől a szőlőig: eljött a Szedd magad! ...

Technika és Tudomány

Mégis csak jótékony a kávé?

Közzétéve: 2012.03.15. Csütörtök, 19:47 | Utoljára frissítve: 7 hónapja | Szerző: FM

Ez a cikk több mint három hónapja lett publikálva, ezért lehet, hogy bizonyos információk elavultak.

Az eredmények kimutatták, hogy akár napi négy kávé megivása sem okozott a felnőtt lakosság körében több szívrohamot vagy agyi katasztrófát, mint a kávémentes életmód. Viszont ritkábban észlelték kávéfogyasztóknál a felnőttkori, 2-tipusú cukorbetegséget, mint azok között, akik soha nem ittak kávét.


Német kutatók nagyszabású vizsgálata igazolta, hogy a kávé nem jelent kockázati tényezőt a betegségek szempontjából, sőt csökkenti a felnőttkori cukorbetegség kockázatát.

Sok országban a kávéfogyasztás hagyományosan a társasági élet alapvető eleme, de mivel legfontosabbnak tartott hatóanyaga, a koffein a korai gyógyszervizsgálatok szerint gyorsítja a szívműködést, emeli a vérnyomást, az orvosok általában óvták az embereket a rendszeres kávézástól. A kávé viszont a legtöbb embert kellemesen élénkíti, sokak számára szellemi frissítőszer, ezért a kutatók is mind többet foglalkoznak a világszerte elterjedő kávéivás élettani hatásaival. Az utóbbi években több olyan tanulmány jelent meg, mely arra utalt, hogy a rendszeres kávézásnak több az előnye, mint a hátránya.


Anna Floegel és munkacsoportja több mint 42 ezer német felnőtt adatait tanulmányozta az EPIC című vizsgálatban, amely azzal foglalkozik, hogy a rosszindulatú daganatos betegségek és a táplálkozás, az életvitel között milyen összefüggések találhatók. Ennek részeként jelent meg az a tanulmány az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóirat legújabb számában, amely a legsúlyosabb idült betegségek és a kávéfogyasztás közötti összefüggést kutatták.

Eredményeik kimutatták, hogy akár napi négy kávé megivása sem okozott a felnőtt lakosság körében több szívrohamot, agyi katasztrófát vagy rosszindulatú daganatot, mint a kávémentes életmód. A kutatókat is meglepte viszont az a tény, hogy a sokat kávézó emberek csoportjában ritkábban észlelték a felnőttkori, 2-tipusú cukorbetegséget, mint azok között, akik soha nem ittak kávét.

A szakemberek számára külön érdekesség, hogy ezt a kedvező hatást nem lehet a koffein javára írni, mert a koffeinmentes kávét kedvelők ugyancsak ritkábban lettek cukorbetegek, mint a nem kávézók. Valószínű, hogy a cukorbaj elleni védő hatás a kávé egyéb hatóanyagainak köszönhető. Ez azonban további vizsgálatokat igényel.
Forrás: hirado.hu

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!


Hozzászólások

Ehhez a cikkhez még nem szóltak hozzá! Légy te az első!

Neked mi a véleményed?

Becenév:*



Email:*



Hozzászólás szövege:*


* a jelölt mezők kitöltése kötelező


Pozitívnap@2012

UX@Tilly

Code@Pont Ez

Design@Cube Art