Noha a szuperkönnyű, közúti közlekedésre is alkalmas "csodajármű" ára a csillagos eget súrolja, a visszamaradottabb infrastruktúrájú területeken, főként az észak amerikai piacokon rendkívül hasznosnak bizonyulhat.
Az AeroMobil 3.0 egyenetlen terepen, alig 200 méter hosszú pályán képes a felszállásra, a leszállás pedig egy 50 méteres pályán is megoldható vele. Egy tankolással a levegőben akár 700 kilométert, közúton gurulva, "rendes autóként" pedig 900 kilométert is megtehet.
A körülbelül 450 kilogrammot nyomó repülő autó 6 méter hosszú, nyitott szárnyaival együtt pedig 8 méter széles. A szénszálas karosszériaelemek felhasználásával készült, acélvázú jármű 1200 köbcentiméteres boxermotorja 100 lóerős. Sebessége a talajon maximum 160 km/h, a levegőben pedig közel 200 km/h. Fogyasztása közúton 8 liter/100 km, repülés közben pedig 15 liter (ólommentes benzin)/óra.
Stefan Klein tervezőmérnök, az AeroMobil 2.5 és az AeroMobil 3.0 megálmodója a pozsonyi Pravdának úgy nyilatkozott, hogy "a gép 2016-ban vagy legkésőbb egy évvel később már gyártásba kerülhet".
MTI