Lehet, hogy már idén új, magyar intercity kocsikban utazhatunk? A prototípust a világ legnagyobb szélcsatornájában vizsgálták és jól vizsgázott!

Szélsőséges időjárási körülményeket szimuláltak a Rail Tec Arsenal klíma-szélcsatornájában, ezzel tesztelték a járművet. A sikeres vizsga után akár már idén megkezdődhet a sorozatgyártásuk a MÁV szolnoki telepén.
A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. idén májusban mutatta meg először az akkor már majdnem kész két darab IC+ kocsit. Az egyik kocsit már üzembe helyezték, ezzel kezdődtek meg a tesztelések, melynek során mérőműszereket szereltek rá.

Több mint 200 érzékelő ellenőrizte a beltérben a fűtést és a klímaberendezést. Utasokat is szimuláltak, ehhez az ülésekre különféle eszközöket, légnedvesítőket és fűtőpárnákat rögzítettek. A szélcsatornában pedig normál és extrém körülményeket is kipróbáltak.

Vizsgálták, hogy működőképes marad-e 200-300 km/h-s menetszélben vagy hogyan viselkedik akár -50 fokos hidegben. Nézték a vízrendszert, az ajtókat, ablakokat, a belső tér levegőjét, a hőmérsékletet, és az utasok tájékoztatására szolgáló berendezéseket.

A kocsi jól szerepelt, a teszteken megfelelt, így azóta visszaérkezett Szolnokra. A méréseken találtak kisebb eltéréseket, ezeket még kijavítják a forgalomba állítás előtt. Az elvégzett vizsgálatról a Rail Tec Arsenal, mérési jegyzőkönyvet állít ki. A sikeres teszt után kaphatja meg a kocsi a típusengedélyt.
VIDEÓ: így néz ki az új, magyar IC+
Még további próbák várnak az IC+ kocsikra augusztusban is, amikor azt nézik meg, hogy képes lesz-e a jármű 200 km/h sebességgel közlekedni, ellenőrzik a fékeket, a zajszintet.
Ha minden rendben halad, akkor az év végén már ti is utazhattok a magyar kocsival, ami komfortos, légkondicionált lesz, konnektorral és GPS-vezérelt, fedélzeti és audiovizuális utastájékoztató-rendszerrel is felszerelték, így még kényelmesebb lehet az utazás vele.
Fotók és forrás: turizmusonline



