Ősztől taníthatják az új tantárgyakat az általános és középiskolákban, a
diákok kiegyensúlyozottá és tudatos közlekedőkké válhatnak.
Bringára fel!
Az új tantárgyat már ősztől taníthatják az általános iskolák harmadik és negyedik, illetve ötödik és hatodik évfolyamain. A kétéves tanmenet célja, hogy a gyerekek a közlekedés tudatos és egyenrangú szereplőivé váljanak.
Az új tantárgyat akár már idén ősztől is taníthatják az általános iskolák és negyedik, illetve ötödik és hatodik évfolyamain, a szabadon választható órakeretben, heti 1-1 órában. A kétéves tanmenet célja, hogy a gyerekek a közlekedés tudatos és egyenrangú szereplőivé váljanak, és biztonsággal indulhassanak útra az otthonuk közelében vagy akár nagyobb túrára is.
Álljunk meg egy meditációra!
Nagyjából kétszáz tanár már elvégezte azt a továbbképzést, amely alapján taníthatnak majd meditációt és relaxációt az iskolában. Az új Nemzeti alaptantervbe és a testnevelésóra kerettanterveibe ugyanis bekerült a relaxáció, az egyik ötletgazda szerint így kevésbé lesznek majd idegesek a diákok, és "a testük és lelkük egyensúlyba kerül".
A tavaly elfogadott Nemzeti alaptantervben és a kerettantervekben is szerepel, hogy szeptembertől a testnevelésórákon tanítani kell a meditációt és a relaxációt. Eddig közel kétszáz pedagógus végezte el a továbbképzést, amely alapján taníthatják a relaxációt a diákoknak - mondta Bagdy Emőke pszichológus, a Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület elnöke, a program egyik kidolgozója.
A tanárok harminc óra alatt saját élményeket szereznek a témában, a további harmincban pedig megismerkednek azzal, hogyan kell továbbadni - mondta a pszichológus.
A legkisebb diákok a relaxációt játékos formában, mesével és mozgással egybekötve végeznék, a felső tagozatban már szerepet kapna az interaktivitás is, a középiskolások pedig olyan szintre érnének a témában, amelynek komoly egészségvédelmi hatása van. A tervek szerint az elsősöknek napi tíz perc szólna az ellazulásról, a középiskolások viszont már a testnevelésóra keretében heti fél órát meditálnának, és megtanítanák nekik a különböző lazító technikákat.
A kerettantervekben az szerepel, hogy az iskolásoknak el kell sajátítaniuk a relaxációs alapismereteket, ezek közé tartozik például a belső figyelem, az önkontroll, a testtudat, és a feszültségek feloldása. Bagdy Emőke szerint a rendszeres relaxáció után a gyerekek könnyebben tanulnak majd, kevésbé lesznek idegesek, a testük és lelkük egyensúlyba kerül.
Forrás: Origo.hu/Beol.hu/Pozitív Nap