Legújabb tantárgyak a suliban: kerékpározás és meditáció

Ősztől taníthatják az új tantárgyakat az általános és középiskolákban, a diákok kiegyensúlyozottá és tudatos közlekedőkké válhatnak.


Bringára fel!

Az új tantárgyat már ősztől taníthatják az általános iskolák harmadik és negyedik, illetve ötödik és hatodik évfolyamain. A kétéves tanmenet célja, hogy a gyerekek a közlekedés tudatos és egyenrangú szereplőivé váljanak.

Önálló órán tanulhatnak biciklizni az iskolások
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma önálló, általános iskolai tantárgyként elfogadta, és a Magyar Közlönyben megjelentette a BringaAkadémia kerettantervet. A Bejárható Magyarország Programhoz kapcsolódó, önállóan is oktatható közlekedésbiztonsági tantervet a Vuelta Sportiroda munkatársai készítették elő az Oktatási Hivatal segítségével. A munkát a Magyar Természetjáró Szövetség is támogatta, hiszen annak a KRESZ, valamint az elméleti és gyakorlati kerékpáros ismeretek mellett részét képezik praktikus túrázási ismeretek is.

Az új tantárgyat akár már idén ősztől is taníthatják az általános iskolák és negyedik, illetve ötödik és hatodik évfolyamain, a szabadon választható órakeretben, heti 1-1 órában. A kétéves tanmenet célja, hogy a gyerekek a közlekedés tudatos és egyenrangú szereplőivé váljanak, és biztonsággal indulhassanak útra az otthonuk közelében vagy akár nagyobb túrára is.

Álljunk meg egy meditációra!

Nagyjából kétszáz tanár már elvégezte azt a továbbképzést, amely alapján taníthatnak majd meditációt és relaxációt az iskolában. Az új Nemzeti alaptantervbe és a testnevelésóra kerettanterveibe ugyanis bekerült a relaxáció, az egyik ötletgazda szerint így kevésbé lesznek majd idegesek a diákok, és "a testük és lelkük egyensúlyba kerül".

A tavaly elfogadott Nemzeti alaptantervben és a kerettantervekben is szerepel, hogy szeptembertől a testnevelésórákon tanítani kell a meditációt és a relaxációt. Eddig közel kétszáz pedagógus végezte el a továbbképzést, amely alapján taníthatják a relaxációt a diákoknak - mondta Bagdy Emőke pszichológus, a Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület elnöke, a program egyik kidolgozója.

A relaxáció segíti a tanulást

A tanárok harminc óra alatt saját élményeket szereznek a témában, a további harmincban pedig megismerkednek azzal, hogyan kell továbbadni - mondta a pszichológus.

A legkisebb diákok a relaxációt játékos formában, mesével és mozgással egybekötve végeznék, a felső tagozatban már szerepet kapna az interaktivitás is, a középiskolások pedig olyan szintre érnének a témában, amelynek komoly egészségvédelmi hatása van. A tervek szerint az elsősöknek napi tíz perc szólna az ellazulásról, a középiskolások viszont már a testnevelésóra keretében heti fél órát meditálnának, és megtanítanák nekik a különböző lazító technikákat.


A kerettantervekben az szerepel, hogy az iskolásoknak el kell sajátítaniuk a relaxációs alapismereteket, ezek közé tartozik például a belső figyelem, az  önkontroll, a testtudat, és a feszültségek feloldása. Bagdy Emőke szerint a rendszeres relaxáció után a gyerekek könnyebben tanulnak majd, kevésbé lesznek idegesek, a testük és lelkük egyensúlyba kerül.


Forrás: Origo.hu/Beol.hu/Pozitív Nap

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

12 aranyköpés gyerekkorunk nagy kedvencétől, Dr. Bubótól

Igaz, ami igaz, anno nagyon szerettük. Ma pedig érdemes újra elmerülnünk benne, mert bőven. hordoz mondanivalót a 21. század emberének is.

10 dolog, amit egy gyereknek tudnia és értenie kéne 12 éves koráig!

Minden szülő álma az, hogy gyereke egy jó, becsületes, és bátor felnőtté váljon, de ezekért a pozitív jellemvonások kialakulásáért bizony meg kell dolgozni.

Mennyire életrevaló a gyerekünk? Tesztelhetjük!

Sokan vannak, akik felnőttek bár, de gondot okoz számukra egy csekk kitöltse, vagy egy családi költségvetés elkészítése. Felnőnek úgy a gyermekeink, hogy nem látják a valódi világot, nem tudnak a "működési elveiről". Hogy ez a szülő kímélete vagy a fiatal érdektelensége miatt van így, a végkifejletet nézve tulajdonképp mindegy is...

Elsírta magát a fiú a vizsga közben, érdemes meghallgatni, mi volt a mester reakciója!

Ennek a kisfiúnak igazi mestere van. Mindenkinek ilyen példaképet kívánunk!

Újra kell értékelnünk a nagyszülők szerepét, mert nagyon fontosak!

Boldogabbak azok gyerekek, akik több időt töltenek a nagyszüleikkel - és ez nem csak a puszta tapasztalat, kutatások is igazolják már. Így ahelyett, hogy egyre kevesebb teret kapnak unokáik életében, sok kedvezőtlen szociális hatást is ellensúlyozhatnak szerető jelenlétükkel.


NAPI BOLDOGSÁG