Dubrovnik történelmi belvárosának csökkenteni kell a forgalmi leterheltségét, mely városrész 1979 óta a Kulturális Világörökség részét képezi. A legjobb megoldás a metróépítés lenne.

100 millió euróból épülhetne metró Dubrovnikban a város most véglegesített közlekedési tanulmányában megfogalmazott javaslat szerint. A zágrábi egyetem által készített tanulmány szerint 5,5 kilométer hosszú metrót építhetnének Gruz városrész kikötőjétől az óvárost érintve a Viktorija negyedig.
Andro Vlahusic polgármester a tervek bemutatásakor azt mondta: ezzel a költséghatékony megoldással jelentősen csökkenteni lehetne a történelmi város forgalmi leterheltségét. A tanulmány készítői szerint mintegy 100 millió eurós költséggel lehetne megépíteni a metrót, de ez jelentős megtakarítással járna Dubrovnik számára a felgyorsuló közlekedés és a kisebb felszíni járműforgalom révén.

A polgármester úgy véli, a projektet akkor lehet megvalósítani, ha a városba érkező vendégek napi költése eléri a fejenkénti 22 eurót, amiből évente mintegy 60 millió euró bevétel folyna be. Ez az összeg lehetővé tenné a metró néhány éven belüli megépítését, az adriai város pedig közlekedési dugók nélkül tudná fogadni az évente odaérkező 3-4 millió látogatót.

Dubrovniknak jelenleg egy nemzetközi repülőtere van, és az A1-es autópálya elér a városig. A városi buszvállalat a meghatározó tömegközlekedési eszköz, amely a környékbeli falvakból is szállít utasokat. A városban 12 buszvonal van. Vasútja nincs Dubrovniknak.
Pozitív Nap / MTI



