Idén is MOVEMBER kampány a férfiak egészségéért


Ami rózsaszín szalag a nők emlőrák elleni küzdelmében, az bajusz a férfiak prosztatarák elleni harcában. A novemberi kampány jelszava: növessz Bajuszt, hogy megments egy Manust! :{


November harmadikán újra elindult a magyar Movember kampány, a bajuszhuszárok 2011-ben is a prosztatarák ellen harcolnak ékes arcszőrzetükkel. Egy hónapon át növesztik a kampány védjegyeként szolgáló, különböző formájú és hosszúságú bajszokat – ezzel is felhívva a figyelmet a betegség megelőzésére, a férfiak egészségének fontosságára.

Mi is az a Movember?

Egy ausztrál kezdeményezés alapján a férfiak félreteszik egy teljes hónapra a borotvát és megnövesztik arcszőrzetüket világszerte. Így kívánják felhívni a figyelmet arra, hogy a férfiaknak is törődniük kell egészségükkel és szembe kell nézniük az egyik legelterjedtebb férfibetegséggel, a prosztatarákkal. Az Ausztráliából indult Movember mozgalom célja: tudatosítani a férfiakban, hogy ne hanyagolják el saját egészségüket, figyeljenek oda a problémákra, rendszeresen vegyenek részt szűrővizsgálatokon. A bajusz egy „kitűző”, melyet büszkén visel gazdája, ahogy a mellrák kampány támogatói a rózsaszín szalagot hordják a szívük felett. 

Tavaly kezdte meghódítani a magyar férfiközönséget az egy hónapig tartó csoportos bajusznövesztés, de nem csodálkozhatunk a sikerén; hiszen a magyar történelem során az arcszőrzet, ezen belül a bajusz viselete óriási szerepet töltött be. A férfiasság egyértelmű jelképeként tartották számon ezt a hol kackiás, hol pedert, hol rövidre nyírt, hol pedig gondosan göndörített szőrzetet. Jelentése és alakja korok és társadalmi rétegek szerint is változott – számos formában visszaköszönt, sokszor kötötték egyes történelmi személyiségekhez is.


2009-ben Mentsük meg a férfiakat! mozgalmat, tavaly pedig a a Magyar Rákellenes Ligát támogatták a kampány ideje alatt összegyűjtött pénzadományukkal. 

Idén november végén a kampány zárásaként  Bajusz Party-val ünneplik meg a mozgalmat az Ötkert szórakozóhelyen.
 
A kampány nemrég indult hivatalos Movember Facebook oldalán minden információt megtalálnak az érdeklődők!


Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Meglepő módon tüntetnek a Brexit utáni rasszizmus ellen

A Brexit utáni zűrzavarban a brit és külföldi állampolgárok megtalálták a közös nevezőt, együtt lépnek fel a rasszizmus ellen.

Te is azt hitted, hogy a szerzetesek teljes elvonultságban élnek és állandóan imádkoznak? Tévedtél!- Egy kampány a sztereotípiák ellen

Egy kampány azért, hogy jobban megismerkedjünk a szerzetesekkel, és eloszlassuk a sztereotípiákat...

Az a baj- egy ütős dal az esélyegyenlőségről, amit neked is látnod kell (videóval)

Reméljük, hogy a videó megtekintése után velünk együtt Te is átértékeled majd mindazt, amit eddig a fogyatékosságról gondoltál...

Az egyik ajtón: SZÉP, a másikon: ÁTLAGOS felirat szerepel. Te melyiken mennél át? (+videó)

A Dove-tól már megszokhattuk, hogy egyre ütősebb kampányokkal állnak elő, ha a nők önbizalmának növeléséről van szó. Most sem okozott csalódást!

Végre egy zseniális, társadalmilag fontos kampány

A magunk részéről azokat a reklámokat szeretjük, amelyek egy jó ötletet képesek megvalósítani és továbbvinni, esetleg kis csavart is elhelyezve a koncepcióban. Ez ilyen!


NAPI BOLDOGSÁG