Végéhez értek a Budapest Szíve projekt fizikai munkálatai, jelenleg már a garanciális javításokat, pótlásokat végzik, ősszel várható az átadás.
Rogán Antal még áprilisban nyilatkozta, hogy a Budapest Szíve Programot meg kellett menteni, és ezt a Belvárosi Önkormányzat meg is tette. Az örökséget műszaki előkészítetlenség, az EU-s támogatás lehívásában jelentkező egyeztetési hiányosságok, elszámolási gondok jellemezték. Ennek ellenére sikerült a projekt kivitelezése, mivel a Március 15-e Tér után, mára elkészült Károly körút is, a kettéválasztott kétirányú útpálya, közte pedig a zöldsáv, amely "a város tüdeje" szerepet tölti be. A belvárosban még mindig kevés a zöldfelület, ezért a projekt fontos lépés a por-, zaj- és légszennyezés csökkentése szempontjából.
A Budapest Szíve program három, egymással összefüggő elemből áll. A "Belváros új főutcájának kiépítése - I. ütem" elnevezésű projektet már korábban átadták. A "Hídfőterek és új pesti korzó kiépítése - I. ütem", illetve a "Reprezentatív kaputérség kiépítése - I. ütem" átadása ősz elejére várható.
A Károly körút látványterve, amit ma már élőben is élvezhet a főváros lakossága A programban megújult egyebek mellett a Március 15. téri park és a római romok bemutatóhelye, valamint a Piarista tömb, amelynek földszintjén új kereskedelmi és szolgáltatóegységek nyílnak meg. A Dohány utca és a Deák tér között a járdákat övező fasoron túl a két villamospálya széthúzásával nyolc méter széles zöldsáv jött létre, az Astoriánál pedig két új felszíni gyalogos-átkelőhelyet építettek ki.
Az Astoria és a Deák Ferenc tér közötti "Reprezentatív kaputérség" kialakítása első ütemének költsége 3,1 milliárd forint, ebből 2,7 milliárd forintot az Európai Unió finanszíroz. A Hídfőterek és új pesti korzó projekt költségei 2,2 milliárd forintot tesznek ki, ebből mintegy 1,6 milliárd forint az uniós támogatás.