A Duna budapesti szakaszán már a II. században is állt
híd, mely az aquincumi légiós tábort kötötte össze a mai Március 15.
téren és környékén álló Contra-Aquincummal és a barbárok lakta
területtel, de az első állandó hídra egészen a reformkorig kellett
várni, mikor gróf Széchenyi Istvánnak köszönhetően William Tierney Clark
tervei szerint 1839-1849 közt elkészült a ma Széchenyi nevét viselő
Lánchíd. Ezt azóta további kilenc állandó híd követte, melyek összekötik
az 1873-ban egyesült város két felét.
Ma az ezek építésekor, bővítésekor, illetve újjáépítésekor készített fotók közül mutatunk be néhányat, amelyeket nézve még inkább elismeréssel adózunk a tervezőknek és az építésben szerepet vállaltak tízezreinek.
Széchenyi lánchíd, 1849 / 1949
Átépítés 1914
Újjáépítés 1946
1947
1948
Margit híd, 1876 / 1948
Az 1876-ban átadott híd a frissen egyesített Margitszigettel való összekapcsolása 1900
Átépítés, 1935-1937
Átépítés, 1935-1937
Szabadság híd, 1896 / 1946
A jobbparti mederpillér állványa és a hozzá vezető ideiglenes híd, 1895
A vasszerkezet szerelése a pesti hídfőnél, 1895
A pesti hídfő, 1895
A pontonhíddal kiegészített hídroncs a Gellért tér felől nézve, 1945
Erzsébet híd, 1903 / 1964
1901
1903
1963
1963
1964
Petőfi híd, 1937 / 1952
A budai hídfő felől a Boráros tér felé nézve, 1951
Az acélszerkezet szerelése a pesti hídfőnél, 1951
1951
Az újjáépülő híd acélszerkezetének szerelése a pesti hídfőnél, 1951
Árpád híd, 1950
A szerkezet előszerelése, 1948-1949
1950
1950
Villamospálya szerelése az Árpád hídon, 1950
A híd építése a pesti hídfő felől a Margitsziget és Óbuda felé nézve, 1950
Rákóczi híd, 1995
Az alsó kéregelem beemelése (balra), valamint a pillér felső részének vasalása és zsaluzása (jobbra)
Az acélszerkezet előkészítése a Ganz Acélszerkezet Rt. budapesti gyárában (balra fenn), az első járom beemelése a pesti partnál (jobbra fenn), Az utolsó - a nyolcvankettedik - fél egység beemelése (balra lenn), és ugyanaz más szögből (jobbra lenn)
Megyeri híd, 2008
Összeállította: 24.hu - Vincze Miklós