A Euroventures társbefektetővel közösen 400 millió forint tőkét fektetett a Facebookon bevezetés alatt álló Triviador stratégiai kvízjátékba.
A játék fejlesztője, a THX Games Tartalomfejlesztő Zrt. közleménye szerint a befektető Andó Sándor társbefektetővel közösen tőkeemeléssel hajtotta végre a tranzakciót, a cég tőkéje így a duplájára nőtt. A fejlesztő cég legismertebb magyarországi játéka a Honfoglaló, míg nemzetközi színtéren a Facebookra fejlesztett stratégiai kvízjátéka, a Triviador vált népszerűvé. A közlemény idézi Tóth Zoltánt, a Euroventures igazgatóját, aki szerint a tőkebefektetés célja a játék nemzetközi terjeszkedésének elősegítése, illetve új játékok bevezetése.
A ranglista első helyezettjei az országok versenyén, pár órával az indulás után.
Kép: Facebook
Bihari Attila, a THX Games igazgatóságának elnöke elmondta: a Triviador oldalát alig több mint egy hónappal az indulást követően már 150-nél is több országból, havi 200.000 felhasználó látogatja. Hozzátette, hogy a Facebook több mint 750 milliós felhasználói bázisa óriási növekedési potenciált jelent a játék számára, amely jelenleg a hetedik helyen áll a közösségi oldalon futó kvízjátékok népszerűségi listáján. A THX Gamesnak mintegy 20 ember dolgozik, a cégnek még nincs számottevő bevétele és eredménye.
A társaság üzleti modellje úgynevezett mikrotranzakciós modell, ami azt jelenti, hogy a játék ingyenes, de vannak extra szolgáltatások, lehetőségek, amelyeket meg lehet vásárolni kis összegekért. Mivel ezek valóban kis összegek, ezért hívják mikrotranzakciós modellnek.