Új idők jöhetnek a közlekedésben? Megoldották az elektromos autók legfőbb problémáját!

Régóta pletykálják, hogy a világ vezető elektromos autógyártója, a Tesla rátalált az elektromos kocsik gyors töltésének megváltó technikájára. A híresztelés komolyra fordult.


Az elektromos autók eddigi legnagyobb hátránya az volt, hogy akkumulátorral a kocsik meglehetősen kis távolságot képesek megtenni. A Ford Focus Electric például 80 mérföldet (130 kilométer), a nálunk is kapható Nissan Leaf pedig 75 mérföldet tud megtenni egy feltöltéssel. A Tesla Model S (képünkön) is csak 200 mérföldet tud bejárni. Az autók töltögetése pedig bosszantóan nehézkes feladat.

Most Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Twitteren jelentette be, hogy csütörtök este Los Angelesben a cég bemutatja a nyugodtan forradalmian újnak nevezhető technológiai fejlesztésüket. A megoldás pofonegyszerűnek tűnik. A híresztelések szerint a Tesla valószínűleg egy újratervezett alvázat mutat be, ami egyszerű hozzáférést kínál a cserélhető akkumulátorhoz.

Ez azt jelenti, hogy az autósok a töltőállomás beállva a lemerült akkumulátoraikat könnyedén feltöltöttre cseréltethetik, nagyjából annyi idő alatt, míg egy hagyományos kocsi tankját üzemanyaggal fel lehet tölteni. A bemutatóért nem kell elmenni Los Angelesig: a Twitter közlés szerint az akkumulátor cserét bemutató videót még csütörtök este felteszik a Tesla honlapjára.

A Tesla tizenöt millió forintról induló áru kocsiját az amerikai Consumer Reports magazin egyszerűen a valaha is tesztelt legjobb autónak nevezte. A Model S bővelkedik technológiai újdonságokban - mondta Jake Fisher, a Consumer Reports vezető tesztelője. "Úgy gyorsul, reagál és fékez, mint egy sportkocsi, olyan kényelmet kínál, és olyan hangszigeteléssel rendelkezik, mint egy luxuslimuzin, és messze takarékosabb bármelyik hibrid autónál.

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Papírjaguárnak, szász Porschénak, NDK-Volkswagennek is csúfolták: 60 éves a kultikus Trabi

Hatvan éve gurult le a futószalagról az első Trabant. Egészen pontosan 1957. november 7-én hagyta el a kelet-németországi Zwickau Sachsenring autógyárát a mára kultikussá vált Trabant első példánya.

Egy moszkvai srác elképesztőt alkot a kocsikra tapadt szutyokból

Az orosz Nikita Golubev nem főállásban rajzol képeket mocskos autókra. A srác dizájnerként és illusztrátorként keresi a kenyerét, de legújabb projektjében Moszkva retkes járműveit használja vászonként.

Vajon mi az, ami lázba hozza a bocikat? Régen láttál ilyen cuki és vicces videót!

Mindennapi tejünk forrásáról alig tudunk valamit. Pedig tehenek nélkül bajban lenénk, ha a reggeli kávénkról lenne szó. Érdemes egy kicsit közelebbről is megismerni mókás világukat!

Ha valaki kellően elszánt és kreatív, egy teherautót is újra tud gondolni: Menő lakást varázsoltak a régi Csepelből

Egy ügyes kezű házaspár, Paul és Mandey egy hajdani Csepel autógyár csodát, egy Csepel teherautót alakított át apartmanná.

KOCSIK: klasszikusok vs. a modern változatuk - 22 képben

Valószínűleg a történelem leghosszabb ugyanakkor (szerintünk) a legérdekesebb képsorozatát mutatjuk most veterán autókról és modern változatukról. Mi imádjuk!


NAPI BOLDOGSÁG