Az Alstom hivatalosan is átadta az első METROPOLIS metrót a Fővárosi Önkormányzatnak. Este 8-ig a nagyközönség is megtekinthette a Puskás Ferenc Stadion metrómegállónál. Szeptember elejétől pedig már utazhatunk is vele.
A francia gyártó a múlt év során Budapesttel kötött megállapodásban rögzítetten megszerezte a végleges típusengedélyt a 22 darab, öt kocsiból álló metrószerelvényre, amellyel lehetővé válik az új szerelvények forgalomba állítása a kettes metróvonalon. Az új, 100 méter hosszú, légkondicionált metrószerelvények ez év szeptember elején állhatnak forgalomba.
Eddigi legnagyobb járműbeszerzési programjának keretén belül, Budapest 110 METROPOLIS metrókocsit rendelt meg az Alstomtól a kelet-nyugati irányú, 2-es metróvonalra.
A 100 méter hosszú szerelvény összesen 1023 utast tud szállítani és összesen 209 ülőhellyel rendelkezik. A metrókocsik mindkét oldalán 4 szélesebb ajtó van, lehetővé téve az utasok gyorsabb ki- és beszállását. A METROPOLIS szerelvények - amelyek maximális sebessége 70 km / óra - egyterűek, így az utasok az 1,5 méter széles átjárókon keresztül végigsétálhatnak az elejétől a végéig. Az utasok kényelmét a beépített légkondicionálás és a modern utastájékoztató rendszer is szolgálja.
A jelenleg szolgálatot teljesítő orosz szerelvények 177-189 főt képesek szállítani kocsinként, míg a Metropolis 192-213 fő közötti kapacitással rendelkezik ugyanakkora területen. Az ülőhelyek tekintetében azonban visszaesésre került sor. Míg a mostani kocsikban 42 (vezérkocsi) - 46 (közbenső kocsik) ülőhely található, addig az új járművön ez a szám csak 37 és 45 darab. Környezettudatosságban azonban szinte verhetetlen a Metropolis, hiszen 98%-ban újrahasznosítható anyagok felhasználásával készült. Hasonló adat az orosz szerelvényekre nem áll rendelkezésre.
Forrás és képek: BKK / MTI