Egész nap ülsz a munkád közben? Akkor a legjobb barátod a plank!

A túl sok ülés öl. Legalábbis képletesen értve. Megöli a kedvünket az aktív életre, elzsibbasztja az izmainkat, leépít szellemileg, hiszen a fizikai mozgás hiányától agyunk is lassul. Azonban van egy nagyon szuper gyakorlat, amit pillanatok alatt is elvégezhetünk, munka után és előtt is könnyedén. Bemutatom új, legjobb barátunkat a "plank"-ot.


Mit tudsz tenni azért, hogy tested is egészséges maradjon, miközben a karrieredre koncentrálsz? Megpróbálod a lehető leghatékonyabban mozgatni és karbantartani a testedet. Erre egy nagyszerű mód a plank elsajátítása.


Itt van 3 ok arra, hogy miért válik tested javára a plank mindennapokba való beépítése:

A hátizmok erősítése

Miközben az ülés emeli a hátsérülések kockázatát, a plank pont, hogy csökkenti azt. Erősíti a hát izmait, melyek a gerinced mellett húzódnak, s ezáltal ülés közben sem fogsz rossz tartásformákat felvenni.

Erősít, mindenhol!

A plank tulajdonképpen egy gyakorlattal több izmot erősít, mint egy aerobik óra egybevéve. Eleinte nehéz lesz megtartani helyesen a pozíciót, hamar elkezdesz majd remegni, de ne add fel, próbálj mindig egy picivel tovább kitartani és hamar meglesz az eredménye!

Javítja a testtartást!

Azáltal, hogy a törzs izmait megfelelően erősíti a plank jó hatással van a görnyedt, tartáshibás emberek hátára. Általa ezek a hibák enyhülnek, sőt, a kitartó gyakorlás és napi rutinba építés eredményeképpen meg is szűnhetnek.


Hogyan kell helyesen a plank gyakorlatot csinálni?


- Feküdj hassal a földre.

- Tedd a könyöködet a vállad alá, az alkarjaidat párhuzamosan a testeddel, a kezedet szorítsd ökölbe.

- Emeld a testedet meg egyenes vonalban, úgy, hogy csak az alkarod és a lábujjad érje a földet. Próbáld tartani az egyenest egészen a füleidtől a lábujjaidig, figyelve arra, hogy a derekad ne emelkedjen vagy ereszkedjen le.

- Tartsd a nyakad hosszan és nyugodtan, a tekintetedet az öklödre vesd.

- Ha úgy érzed, hogy ez túl nehéz, akkor először a térdeden támaszkodva kezd ugyanezt.

- Húzd be a hasad a gerinced felé és tartsd úgy 10 másodpercig, a cél, hogy ebből így 120 másodpercet is kibírj.


AKTUÁLIS ÉS TÉMÁBA VÁG:
Egy gyakorlat mind fölött? - A PLANK
A hídtartás tényleg többet ér a felüléseknél? Kockás hasunk lehet egyetlen hónap leforgása alatt? Fogyni valószínű nem fogyott az, aki mindössze napi pár perc planktól várta az üdvözülést. Ennek ellenére érdemes bevenni a napi testmozgás rutinunkba és legalább csináljuk jól! Almásy Csilla segítségével kivesézzük a plank gyakorlatot töviről hegyire - figyelem, lesznek meglepetések.


Forrás:
care2

Pozitív Nap - Gerecs Zsófia


Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Csodálatos ételkölteményeket kapnak reggelire a peremartoni ovisok

A peremartoni óvodában a konyhás nénik igazán figyelnek arra, hogy mindennap változatos reggeli várja a gyerekeket. És ez nemcsak a tartalomra igaz, hanem a formára is.

4 remek alternatíva kenyér helyett

Tudjuk, hogy egy frissen kisült kenyér illatához nem érhet fel semmi, de az ízéhez talán igen!

12 tuti tipp: így dobd fel a natúr joghurtod egyetlen hozzávalóval

A görög joghurt az egyik legjobb reggeli- vagy nasiopció. Hogy ne váljon unalmassá, segítünk, hogyan dobhatod fel, mindössze egy-egy hozzávaló segítségével.

Ezekre van szükséged, amikor nagyon kívánsz egy-egy ételt

Sokan ismerhetjük azt a kínzó érzést, amikor egy bizonyos ételt vagy ízt kívánunk kitartóan és a poklok poklát éljük meg, ha nem jutunk hozzá.

Így étkeztünk régen, avagy amikor még aludttejet ettünk joghurt helyett

A magyar konyha, minden híresztelés ellenére, egészséges. Legalábbis az a változata, ahogy eleink főztek még 70-80 évvel ezelőtt is.


NAPI BOLDOGSÁG