Egész nap ülsz a munkád közben? Akkor a legjobb barátod a plank!

A túl sok ülés öl. Legalábbis képletesen értve. Megöli a kedvünket az aktív életre, elzsibbasztja az izmainkat, leépít szellemileg, hiszen a fizikai mozgás hiányától agyunk is lassul. Azonban van egy nagyon szuper gyakorlat, amit pillanatok alatt is elvégezhetünk, munka után és előtt is könnyedén. Bemutatom új, legjobb barátunkat a "plank"-ot.


Mit tudsz tenni azért, hogy tested is egészséges maradjon, miközben a karrieredre koncentrálsz? Megpróbálod a lehető leghatékonyabban mozgatni és karbantartani a testedet. Erre egy nagyszerű mód a plank elsajátítása.


Itt van 3 ok arra, hogy miért válik tested javára a plank mindennapokba való beépítése:

A hátizmok erősítése

Miközben az ülés emeli a hátsérülések kockázatát, a plank pont, hogy csökkenti azt. Erősíti a hát izmait, melyek a gerinced mellett húzódnak, s ezáltal ülés közben sem fogsz rossz tartásformákat felvenni.

Erősít, mindenhol!

A plank tulajdonképpen egy gyakorlattal több izmot erősít, mint egy aerobik óra egybevéve. Eleinte nehéz lesz megtartani helyesen a pozíciót, hamar elkezdesz majd remegni, de ne add fel, próbálj mindig egy picivel tovább kitartani és hamar meglesz az eredménye!

Javítja a testtartást!

Azáltal, hogy a törzs izmait megfelelően erősíti a plank jó hatással van a görnyedt, tartáshibás emberek hátára. Általa ezek a hibák enyhülnek, sőt, a kitartó gyakorlás és napi rutinba építés eredményeképpen meg is szűnhetnek.


Hogyan kell helyesen a plank gyakorlatot csinálni?


- Feküdj hassal a földre.

- Tedd a könyöködet a vállad alá, az alkarjaidat párhuzamosan a testeddel, a kezedet szorítsd ökölbe.

- Emeld a testedet meg egyenes vonalban, úgy, hogy csak az alkarod és a lábujjad érje a földet. Próbáld tartani az egyenest egészen a füleidtől a lábujjaidig, figyelve arra, hogy a derekad ne emelkedjen vagy ereszkedjen le.

- Tartsd a nyakad hosszan és nyugodtan, a tekintetedet az öklödre vesd.

- Ha úgy érzed, hogy ez túl nehéz, akkor először a térdeden támaszkodva kezd ugyanezt.

- Húzd be a hasad a gerinced felé és tartsd úgy 10 másodpercig, a cél, hogy ebből így 120 másodpercet is kibírj.


AKTUÁLIS ÉS TÉMÁBA VÁG:
Egy gyakorlat mind fölött? - A PLANK
A hídtartás tényleg többet ér a felüléseknél? Kockás hasunk lehet egyetlen hónap leforgása alatt? Fogyni valószínű nem fogyott az, aki mindössze napi pár perc planktól várta az üdvözülést. Ennek ellenére érdemes bevenni a napi testmozgás rutinunkba és legalább csináljuk jól! Almásy Csilla segítségével kivesézzük a plank gyakorlatot töviről hegyire - figyelem, lesznek meglepetések.


Forrás:
care2

Pozitív Nap - Gerecs Zsófia


Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Ismerd fel időben a cukorbetegséget!

Magyarországon több mint félmillió regisztrált cukorbeteg ember él, és további 250 ezer azoknak a száma, akik valójában cukorbetegek, de nem tudnak róla vagy még nem vettek részt diabétesz-szűrésen.

6 pozitív hatás, amiért érdemes kávét innod

Évek óta megy a vita, egészséges-e a kávé, vagy sem. Az egy dolog, hogy nem mindenki szereti a kávét, de aki igen, azt folyamatosan olyan hiedelmekkel riogatják, hogy nem jó kávét fogyasztani.

Ezt adod a gyerekednek, ha sportolni küldöd

Elgondolkodtató írás terjed arról, mit adsz a gyermekednek, ha sportolni küldöd Nem csak erőnlétet vagy jó kondíciót, hanem annál sokkal többet...

Tudod, mi történik a testeddel, ha túl sok cukrot eszel?

Nem sok jó, annyit elöljáróban elárulunk. Ráadásul sajnos az elhízáson túl azért (sokkal) több van ebben a dologban.

A dinnye a nyár legfinomabb gyümölcse, most megtanítjuk, hogyan kell tökéletesen felszeletelni! +VIDEÓ

Nyáron az egyik legegészségesebb szezongyümölcs a görögdinnye. Az óriási "labdát" sokszor alig tudjuk hazacipelni, és türelmetlenül várjuk, hogy lehűljön, hiszen tudjuk, a dinnye hidegen jó. Milyen módszerrel szoktátok felvágni a dinnyét?


NAPI BOLDOGSÁG