Egész nap ülsz a munkád közben? Akkor a legjobb barátod a plank!

A túl sok ülés öl. Legalábbis képletesen értve. Megöli a kedvünket az aktív életre, elzsibbasztja az izmainkat, leépít szellemileg, hiszen a fizikai mozgás hiányától agyunk is lassul. Azonban van egy nagyon szuper gyakorlat, amit pillanatok alatt is elvégezhetünk, munka után és előtt is könnyedén. Bemutatom új, legjobb barátunkat a "plank"-ot.


Mit tudsz tenni azért, hogy tested is egészséges maradjon, miközben a karrieredre koncentrálsz? Megpróbálod a lehető leghatékonyabban mozgatni és karbantartani a testedet. Erre egy nagyszerű mód a plank elsajátítása.


Itt van 3 ok arra, hogy miért válik tested javára a plank mindennapokba való beépítése:

A hátizmok erősítése

Miközben az ülés emeli a hátsérülések kockázatát, a plank pont, hogy csökkenti azt. Erősíti a hát izmait, melyek a gerinced mellett húzódnak, s ezáltal ülés közben sem fogsz rossz tartásformákat felvenni.

Erősít, mindenhol!

A plank tulajdonképpen egy gyakorlattal több izmot erősít, mint egy aerobik óra egybevéve. Eleinte nehéz lesz megtartani helyesen a pozíciót, hamar elkezdesz majd remegni, de ne add fel, próbálj mindig egy picivel tovább kitartani és hamar meglesz az eredménye!

Javítja a testtartást!

Azáltal, hogy a törzs izmait megfelelően erősíti a plank jó hatással van a görnyedt, tartáshibás emberek hátára. Általa ezek a hibák enyhülnek, sőt, a kitartó gyakorlás és napi rutinba építés eredményeképpen meg is szűnhetnek.


Hogyan kell helyesen a plank gyakorlatot csinálni?


- Feküdj hassal a földre.

- Tedd a könyöködet a vállad alá, az alkarjaidat párhuzamosan a testeddel, a kezedet szorítsd ökölbe.

- Emeld a testedet meg egyenes vonalban, úgy, hogy csak az alkarod és a lábujjad érje a földet. Próbáld tartani az egyenest egészen a füleidtől a lábujjaidig, figyelve arra, hogy a derekad ne emelkedjen vagy ereszkedjen le.

- Tartsd a nyakad hosszan és nyugodtan, a tekintetedet az öklödre vesd.

- Ha úgy érzed, hogy ez túl nehéz, akkor először a térdeden támaszkodva kezd ugyanezt.

- Húzd be a hasad a gerinced felé és tartsd úgy 10 másodpercig, a cél, hogy ebből így 120 másodpercet is kibírj.


AKTUÁLIS ÉS TÉMÁBA VÁG:
Egy gyakorlat mind fölött? - A PLANK
A hídtartás tényleg többet ér a felüléseknél? Kockás hasunk lehet egyetlen hónap leforgása alatt? Fogyni valószínű nem fogyott az, aki mindössze napi pár perc planktól várta az üdvözülést. Ennek ellenére érdemes bevenni a napi testmozgás rutinunkba és legalább csináljuk jól! Almásy Csilla segítségével kivesézzük a plank gyakorlatot töviről hegyire - figyelem, lesznek meglepetések.


Forrás:
care2

Pozitív Nap - Gerecs Zsófia


Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Az őseink nem úgy aludtak mint mi - Vajon ők csinálták jól?

Meglepő eredményre bukkantak a tudósok őseink alvási szokásairól.

2016 legnagyobb magyar fogyásai

Személyes kedvencem ebből az évből a nagy fogyások közül az az anyuka, aki úgy fogalmazott, hogy "nem vagyok többé konyhamalac". Mivel világéletemben gondom volt a súlyommal, tudom, milyen az, amikor valakinek az egész életét kitölti a kilókkal való küzdelem...

szuper ötlettel bizonyítjuk be, hogy egészségesen is nassolhatsz finomakat!

szuper tipp, hogy cseréld a hizlaló nasikat egészséges snackekre

Kínai vagy hazai fokhagyma? Így ismerheted fel

Magyarország tíz éve még önellátó volt fokhagymából, jelenleg csaknem annyit importálunk, főként Kínából, mint amennyit itthon termesztünk. Kevés a hazai fokhagyma, míg tehetjük, tegyük az egészséget az asztalra.

Csorgó napsugár őszre, télre

Mi, magyarok alig eszünk mézet, pedig a hazai méz megállja a helyét bárhol a világban - írja a cookta.hu. Semmivel nincs benne több kalória, mint a cukorban, ugyanakkor igazi áldás. Úgy is nevezik: az istenek eledele.


NAPI BOLDOGSÁG