Egész nap ülsz a munkád közben? Akkor a legjobb barátod a plank!

A túl sok ülés öl. Legalábbis képletesen értve. Megöli a kedvünket az aktív életre, elzsibbasztja az izmainkat, leépít szellemileg, hiszen a fizikai mozgás hiányától agyunk is lassul. Azonban van egy nagyon szuper gyakorlat, amit pillanatok alatt is elvégezhetünk, munka után és előtt is könnyedén. Bemutatom új, legjobb barátunkat a "plank"-ot.


Mit tudsz tenni azért, hogy tested is egészséges maradjon, miközben a karrieredre koncentrálsz? Megpróbálod a lehető leghatékonyabban mozgatni és karbantartani a testedet. Erre egy nagyszerű mód a plank elsajátítása.


Itt van 3 ok arra, hogy miért válik tested javára a plank mindennapokba való beépítése:

A hátizmok erősítése

Miközben az ülés emeli a hátsérülések kockázatát, a plank pont, hogy csökkenti azt. Erősíti a hát izmait, melyek a gerinced mellett húzódnak, s ezáltal ülés közben sem fogsz rossz tartásformákat felvenni.

Erősít, mindenhol!

A plank tulajdonképpen egy gyakorlattal több izmot erősít, mint egy aerobik óra egybevéve. Eleinte nehéz lesz megtartani helyesen a pozíciót, hamar elkezdesz majd remegni, de ne add fel, próbálj mindig egy picivel tovább kitartani és hamar meglesz az eredménye!

Javítja a testtartást!

Azáltal, hogy a törzs izmait megfelelően erősíti a plank jó hatással van a görnyedt, tartáshibás emberek hátára. Általa ezek a hibák enyhülnek, sőt, a kitartó gyakorlás és napi rutinba építés eredményeképpen meg is szűnhetnek.


Hogyan kell helyesen a plank gyakorlatot csinálni?


- Feküdj hassal a földre.

- Tedd a könyöködet a vállad alá, az alkarjaidat párhuzamosan a testeddel, a kezedet szorítsd ökölbe.

- Emeld a testedet meg egyenes vonalban, úgy, hogy csak az alkarod és a lábujjad érje a földet. Próbáld tartani az egyenest egészen a füleidtől a lábujjaidig, figyelve arra, hogy a derekad ne emelkedjen vagy ereszkedjen le.

- Tartsd a nyakad hosszan és nyugodtan, a tekintetedet az öklödre vesd.

- Ha úgy érzed, hogy ez túl nehéz, akkor először a térdeden támaszkodva kezd ugyanezt.

- Húzd be a hasad a gerinced felé és tartsd úgy 10 másodpercig, a cél, hogy ebből így 120 másodpercet is kibírj.


AKTUÁLIS ÉS TÉMÁBA VÁG:
Egy gyakorlat mind fölött? - A PLANK
A hídtartás tényleg többet ér a felüléseknél? Kockás hasunk lehet egyetlen hónap leforgása alatt? Fogyni valószínű nem fogyott az, aki mindössze napi pár perc planktól várta az üdvözülést. Ennek ellenére érdemes bevenni a napi testmozgás rutinunkba és legalább csináljuk jól! Almásy Csilla segítségével kivesézzük a plank gyakorlatot töviről hegyire - figyelem, lesznek meglepetések.


Forrás:
care2

Pozitív Nap - Gerecs Zsófia


Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

12 tuti tipp: így dobd fel a natúr joghurtod egyetlen hozzávalóval

A görög joghurt az egyik legjobb reggeli- vagy nasiopció. Hogy ne váljon unalmassá, segítünk, hogyan dobhatod fel, mindössze egy-egy hozzávaló segítségével.

Ezekre van szükséged, amikor nagyon kívánsz egy-egy ételt

Sokan ismerhetjük azt a kínzó érzést, amikor egy bizonyos ételt vagy ízt kívánunk kitartóan és a poklok poklát éljük meg, ha nem jutunk hozzá.

Így étkeztünk régen, avagy amikor még aludttejet ettünk joghurt helyett

A magyar konyha, minden híresztelés ellenére, egészséges. Legalábbis az a változata, ahogy eleink főztek még 70-80 évvel ezelőtt is.

A Nagy Mikulás Kihívás, avagy a Télapó edzőterembe jár és élvezi

A Télapót valójában Misinek hívják, 41 éves és életmódot szeretne váltani. Az első olvasásra furcsának tűnő állítások mögött valódi elszántság és komoly tervek sejlenek fel, és ha nem lenne így is elég abszurd a sztori, Rudolf és egy sztáredző is feltűnik a történetben.

Az őseink nem úgy aludtak mint mi - Vajon ők csinálták jól?

Meglepő eredményre bukkantak a tudósok őseink alvási szokásairól.


NAPI BOLDOGSÁG