Terracycle - a gilisztáktól a chipses zacskókig


2001-ben az akkor egyetemista éveit kezdő, magyar származású Tom Szaky egy barátjánál járva látta, hogy a komposztálójukban lévő gilisztákat ételmaradékokkal etetik, amiből aztán jó minőségű trágya keletkezik. Tomnak ez annyira megtetszett, hogy ő is belekezdett. Jó minőségű trágyát tudott előállítani és hulladékot is újrahasznosított, mivel a trágyát használt műanyag flakonokba töltötte.

Termékét 2004-ben kezdték árulni néhány nagyobb áruházláncban és bár először kevesen vették, egyre több nagyvállalkozó szeretett volna rendelni tőle. Ehhez nagyobb telephely és üzem kellett. A céget TerraCycle-nek nevezték el, és az amerikai Trentonban telepedett le, ahol egy régi gyárépületet béreltek ki. Itt már a társadalmi felelősségvállalás is megjelent: esélyt akartak adni veteránoknak, feltételesen szabadlábon lévőknek, azoknak, akiket máshol nem szívesen foglalkoztattak volna. Az épület egy régi csupasz gyárépület volt, ezért hamarosan meghirdették, hogy jól jönne néhány graffiti a falakon. 

Ez hamar elterjedt és a graffitisek paradicsomává vált a hely. Az ismeretségük hamarosan hatalmasat ugrott. A műanyag palackok gyűjtése mellett az ivótasakok gyűjtésébe is belekezdtek. Ennek keretében fizettek az iskoláknak a használt ivótasakok gyűjtéséért. Ezzel a programmal 2010-re összesen 50 millió ivótasakot hasznosítottak újra. Ezután még tovább bővítették kínálatukat: elektronikus hulladék, joghurtos dobozok, csomagolások, csikkek gyűjtése, és ebből használati tárgyak készítése.

Ekkor jött az új ötlet: szponzorált hulladék. Ennek a lényege az volt, hogy a csomagolt termékeket forgalmazó cégekkel társulva fogyasztói programokat szerveznek, amelyek során a fogyasztóknak fizetnek a csomagolások gyűjtéséért.

Ha még többet akarsz tudni erről a szuper kezdeményezésről, kattints a cikk folytatására!




Forrás: tudatosvasarlo.hu - Kerekes Anna

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Ingyen szállhatunk meg olasz vendégházakban - egy feltétellel

La Settimana del Baratto. Magyarul Barter Hét. Így nevezik azt a kezdeményezést, amelynek köszönhetően több ezer olasz vendégszállóban ingyen pihenhetünk meg, ha készek vagyunk érte megdolgozni. A szó legszorosabb értelmében - írja a Condé Nast Traveler.

Adj király adományt! Megható történet egy szívmelengető kezdeményezésről

Legyen egy hely, ahol egymásra találhat az, aki segítene és az, aki segítséget keres. Az Adjkirály egy olvasztótégely, ahol a szükség és a segítőszándék találkozik.

Négyszázezer hektár esőerdőtvett egy svéd milliomos, csak azért, hogy ne vágják ki

Johan Eliasch cirka tizennégy millió dollárt fizetett az amazonasi esőerdő egy részéért a helyi fafeldolgozó cégnek. Egyetlen egy szándék vezérelte: hogy ne vágják ki a fákat.

Egy nagyszerű életcél: megörökíti a veszélyeztetett állatokat, mielőtt örökre eltűnnének (+videók)

Joel Sartore fotós életcélja, hogy portréfotót készítsen a Földön élő ritka, kihalásra ítélt állatokról.

Skandináv házak, melyek mintha most léptekvolna le egy mesekönyv lapjairól

A zöld tetők visszaadnak egy darabot a természetnek, amit az építkezéssel elvettünk tőle.


NAPI BOLDOGSÁG