Ezekre van szükséged, amikor nagyon kívánsz egy-egy ételt

Sokan ismerhetjük azt a kínzó érzést, amikor egy bizonyos ételt vagy ízt kívánunk kitartóan és a poklok poklát éljük meg, ha nem jutunk hozzá.



Az érzés nem feltétlenül az ételről szól, inkább az azokban található ásványi anyagokról - ha valamit hiányol szervezetünk, agyunkkal közli: az olyan anyagokban gazdag ételeket kell fogyasztanunk. Válogatásunkban öt ilyet gyűjtött össze a házipatika.com.


Amit kívánunk: valami édes
Ami hiányzik: króm

Ha étkezés közben finomított cukrot és szénhidrátot viszünk be a szervezetünkbe, az gyorsan bekerül a véráramba és megbillenti a vércukrunkat, aminek hatására szervezetünk több inzulint kezd el termelni - ennek hatására áll vissza vércukrunk a normális szintjére. Ha túl mélyre esik le a vércukrunk, úgy érezhetjük, hogy szükségünk van valami édesre. Ugyanakkor minél több édeset eszünk, annál jobban kívánjuk. Ahhoz, hogy ezt a fajta cukoréhséget kontroll alatt tudjuk tartani, ajánlott krómot bejuttatnunk a szervezetünkbe: ez az ásványi anyag segít egyensúlyban tartani inzulinszintünket.

Érdemes egészséges reggelivel kezdenünk a napot, amely fehérjét is tartalmaz, nem csak szénhidrátot, majd később tanácsos zöldségeket is fogyasztani a nap folyamán. Így, amikorelérkezünk a délután 4 óra környékéhez,garantáltan nem zuhan le úgy a vércukrunk, hogy valami édességgel kelljen kiegyensúlyoznunk. Krómot találhatunk amúgy májban, vesében, csirke- és marhahúsban, krumpliban, sárgarépában, brokkoliban, spárgában és tojásban is.

Amit kívánunk: csokoládé
Ami hiányzik: magnézium
A csokoládééhséget mind ismerhetjük, de arra kevesen gondolhatunk, hogy ilyenkor magnéziumot kíván a testünk. Az emberek közel 80 százalékának nem található meg a magnézium a napi étrendjében: pedig ez a tápanyag segít az immunrendszernek leküzdeni a gyulladásokat, csökkenteni a stresszt. De jót tesz a csontokkal is.

Ilyen esetben nyugodtan fogyasszunk egy kockányi fekete, körülbelül 70 százalékos kakaótartalmú csokoládét, de ha valamilyen ok miatt inkább mást ennénk, jó ha tudjuk, a kelkáposzta, a spenót vagy a mángold például magnéziumgazdag táplálék. A mandula, a napraforgómag, a kesudió, a pekándió vagy a fenyőmag szintén jó magnéziumforrás. Emellett azzal is kísérletezhetünk, hogy lazac, tonhalat vagy makrélát csempészünk legalább heti egyszer étrendünkbe. Egy fél csészényi pirított szójabab pedig napi magnéziumszükségletünk felét biztosítja, míg egy avokádó a napi szükségletünk 15 százalékának felel meg.


Amit kívánunk: nehéz ételek
Ami hiányzik: triptofán
Ha kenyeret, tésztát,krumplit kívánunk- ha mindegy, hogy mit eszünk, csak szénhidrát legyen -, akkor ez azt is jelentheti, hogy testünk triptofánért, egy nagyon alapvető aminosavért kiált. Szervezetünk a triptofán segítségével állítja elő a hangulatainkat befolyásoló szerotonint. Enélkül rosszabb kedvünk lesz és sokkal idegesebbé is válhatunk.

Bár a szénhidrátokban nem található triptofán, a fogyasztásuk miatt történő vércukor-emelkedés ezen szempontból hasznos: több ilyen aminosavat irányít az agy felé. Ugyanakkor ha étrendünkben megnöveljük a fehérjék arányát, tojást, banánt és diót fogyasztunk, az garantáltan magasabb triptofán-szinthez vezet.

Amit kívánunk: hús
Ami hiányzik: vas, cink
A vas fontos szerepet játszik abban, hogy immunrendszerünk jó formában maradjon, mivel segít oxigént szállítani testünkben. Ha kevesebb vasat fogyasztunk, fáradtabbak és kimerültebbek lehetünk, manapság pedig erős trend a a vörös húsok mellőzése az étrendekből. Tanácsos lehet tehát hetente legalább egyszer vörös húst fogyasztani.

Ugyanakkor ha nagyon kívánjuk a húst, akkor lehet, hogy szervezetünk a cinkre éhezik jobban és nem a vasra. A cink szintén az immunrendszerjó állapotban tartásáért felelős: ha alacsonyabb szinten van, sokkal könnyebben fázhatunk meg, kaphatjuk el az influenzát. Ugyanakkor a cink hajunk, körmeink és bőrünk jó állapotáért és szépségéért is felelős. Ha a vörös hús mellett más cinkforrást keresnénk, fogyasszunk nyugodtan lencsét, spenótot, sajtot vagy teljes kiőrlésű kenyeret.


Amit kívánunk: só
Ami hiányzik: nátrium
Ha sós ételeket kívánunk, az egyértelműen annak a jele, hogy kevés nátriumot juttatunk a szervezetünkbe - ez általában dehidratáció után következik be, edzés, betegség vagy jelentős alkoholfogyasztás után. Ha gyorsan akarunk nátriumot bevinni, együnk szárított szardellát vagy sós popcornt. Ha ez az ötlet annyira nem tetszik, zellert és sárgarépát is ehetünk: ezekben is található ugyanis nátrium.


Forrás: Házipatika.com

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

dolog, amiért a kertészkedés boldog embert terem

Napjaink rohanó, kütyüs, betonnal tarkított világában igazi felüdülés, ha kijuthatunk a szabadba. Ennél csak az a jobb, amikor ezt a saját kerítésünkön belül tehetjük meg. Hogy a kert ápolásához meghozzuk a kedved, öt indokot adunk arra, hogy kerted csinosítása miért fog lelki boldogságot okozni Neked is, mert földes kézzel, hidd el, boldogabb az élet!

12 tuti tipp: így dobd fel a natúr joghurtod egyetlen hozzávalóval

A görög joghurt az egyik legjobb reggeli- vagy nasiopció. Hogy ne váljon unalmassá, segítünk, hogyan dobhatod fel, mindössze egy-egy hozzávaló segítségével.

Virágtenger az asztalra: gyönyörű virágok, amik nélkül nem múlhat el a húsvét!

Csempészd be a tavaszt az otthonodba mesésen illatozó, könnyen elkészíthető virágkompozíciókkal, hogy gyönyörű legyen a húsvéti asztal, amikor körülüli a család. Mutatjuk a (szerintünk) legjobb húsvéti virágokat, és tippjeinket!

alapanyag, ami nem hiányozhat a konyhádból húsvét előtt

Ja, és az sem elhanyagolható, hogy a húsvéti ünnep közeledtével igen jól mutatnak majd az ünnepi asztalunkon, mert finomak, szezonjuk van és nagyon jól mennek a sonkához, tojáshoz!

Egyszerű trükk, mellyel tovább tarthatod frissen a tulipánokat

Nincs szomorúbb látvány, mint amikor a már alig várt első tavaszi tulipáncsokrot a vázába tesszük, és azok rövid idő múlva máris kókadoznak. Állítólag van egy régi megoldás arra, hogy a tavasz hangulatát tovább az otthonunkban tudjuk, és a virágok gyönyörűen pompázzanak.


NAPI BOLDOGSÁG