Olcsóbban autóznál? Íme a megoldás, hogyan spórolhatsz!


Autómegosztás - vagyis carsharing - szolgáltatást indított tíz autóval az egyebek mellett gépjármű-bérbeadással foglalkozó Avalon Kft. Az új szolgáltatást csütörtökön mutatták be Budapesten.


Mi az a carsharing?

A külföldön már működő autómegosztó rendszerek a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működnek: az önkiszolgáló rendszer lényege, hogy a gépkocsik nem egy autókölcsönzőben, hanem a város számos pontján rendelkezésre állnak, és nem slusszkulccsal, hanem tagsági kártyával működnek. Használatukért percalapú díjat szednek, amelyben az üzemanyagtól a biztosításig minden költség benne van. A felhasználó beszáll és elintézi mindazt, amihez kell a kocsi, majd amikor már nincsen szükség rá, otthagyja a kijelölt parkolóhelyeken.

A rugalmasabb, úgynevezett szabadon lebegő (free floating) hálózatokban nincsenek kijelölt parkolók, hanem bárhol ott lehet hagyni az autót, ahol a közlekedési szabályok szerint szabad parkolni. Ez a szolgáltatástípus fejlődik a leggyorsabban, a felhasználók száma tavaly csaknem 400 százalékkal nőtt, 38 ezerről 183 ezerre emelkedett.

Az autómegosztó rendszer külföldön már bevett gyakorlat

Kezdetben még nem lesz ennyire rugalmas

A Magyarországon most induló carsharing rendszerben a szolgáltatásra regisztrálók számára előzetes bejelentés alapján bérautók állnak rendelkezésre. A rendszer alkalmas arra, hogy használója a tömegközlekedéssel kombinálja, illetve élhessen a gépkocsihasználat előnyeivel anélkül, hogy a jármű fenntartásának költségeit folyamatosan állnia kellene. A rendszer már mintegy húsz európai országban működik.

Ilosvai Péter, az Avalon vezérigazgatója a bemutató sajtótájékoztatón elmondta: az Opel Magyarország együttműködésével indítják a szolgáltatást, kezdetben 10 autóval, és egy felvevő-leadó hellyel, az Infoparkban. "Még az idén további 5-6 irodaparkban lehet majd hozzájutni a szolgáltatáshoz, a kocsik számát pedig ötvenre növelik" - tette hozzá a vezérigazgató.

Kinek éri meg?

Hangsúlyozta: a szolgáltatás díját úgy határozták meg, hogy évi 10-12 ezer kilométerig gazdaságosabb legyen, mint ha saját tulajdonú autót használna az ügyfél. A Svájcból indult szolgáltatást a nemzetközi tapasztalatok szerint tipikusan napi 2-4 órára és 20-30 kilométerre veszik igénybe - mondta Sződi János, az Avalon gazdasági igazgatója.

Angolul itt olvashatsz a rendszer lényegéről!

Forrás: MTI/privatbankar.hu

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Magyar gimnazista lány áll a világ egyik legnagyobb innovációs versenyének élén!

Minden évben megrendezik a világ legnagyobb innovációs versenyét, ahol idén két magyar diáklány is brillírozott!

Ilyen kiszolgálásban ritkán részesül az ember: Törökországban így kapod kézhez a fagyit! (+videó)

Úgy tűnik Törökországban egy kicsit más a kiszolgálás, mint nálunk. Ha fagylaltot szeretnél a negyven fokos hőségben, türelmes kell lenned, és kitartónak, na meg az sem árt, ha érted a poént.

Lélekkozmetika: a belső, külső szépségért

Képzelj el egy olyan kozmetikát, ahol nem csak a bőröd, hanem a lelked is megváltozik. A testi-lelki-szellemi harmónia eléréséhez egy különleges módszert ismerhetsz meg, az Animi Lélekkozmetikát.

Szürke üzletrolók helyett, valami egészen kreatív színesíti az utcákat! (+képek)

A világ legnagyobb nyilvános szabadtéri galériáját akarják létrehozni.

Csodájára járnak: világít az egri bringaút!

Egy egyedülálló eljárásnak köszönhetően világít az egri kerékpárút egy szakasza. A megoldást egy egri vállalkozó fejlesztette ki, és itt alkalmazta először.


NAPI BOLDOGSÁG