Több mint kétszáz ország Facebook-statisztikái érhetők el egy új magyar fejlesztésnek köszönhetően – a magyar adatokból válogattunk.
Nem meglepő, hogy a legtöbben Budapestről facebookolnak, a felhasználók 45%-a mobiltelefonról is belép a közösségi oldalra, iPadről pedig 41 ezren látogatják az oldalt a Social-Times közösségi média-oldal fejlesztette friss alkalmazás adatai szerint.
Az alkalmazás lehetőséget ad a kíváncsi internetezőnek arra, hogy megtudják, környezetükben mennyire terjedt el a közösségi oldal. Akár vállalkozóknak is érdekes lehet, hogy városokra lebontva kérdezhetők le a Facebookkal kapcsolatos adatok, amelyekből a felhasználói szokásokra is fény derül.
Budapest, Facebook-főváros
Hazánkban 4,2 millió regisztrált felhasználója van a Facebooknak, negyedük Budapesten él. A főváros tehát itt is viszi a prímet, a második legtöbb felhasználót számláló város, Debrecen csak tizedét tudja nyújtani annak, amit Budapest. Harmadik helyre Szeged fért fel.
1,9 millió magyar a mobiltelefonját is használja arra, hogy belépjen a közösségi oldalra. Ezzel elmarad az olyan országoktól, mint Japán vagy az Egyesült Királyság. Az előbbiben a felhasználók több mint 83%-a belép telefonról is, az utóbbiban pedig 55% fölött van ez az arány.
40 százalék fölötti sűrűség
Az adatok alapján hazánkban a Facebook-penetráció 42,1 százalékos. Ezen a téren a legkiemelkedőbb nemzetközi adatokat nem meglepő módon kis államok adják: vezet Monaco, ahol a lakosság közel 85 százaléka aktív a Facebookon, majd Gibraltár és Izland következik a sorban. A magyar felhasználók közt a 18–25 éves korosztály tagjai vannak a legtöbben, és több a női regisztrált, mint a férfi.
Magyar viszonylatban érdekes az is, hogy az ország tizenöt legnagyobb városa adja a hazai facebookozók negyvenöt százalékát: a budapesti bő egymillióhoz közel egymillióan csatlakoznak még az ország további tizennégy nagyvárosából.
Városkereső – Facebook-felhasználók országszerte:
Forrás: Socialtimes.hu