Jó tendencia: egyre többet megyünk piacra!

Duplájára nőtt a piaci vásárlások értéke az elmúlt tíz évben a GfK Hungária kutatóintézet adatai szerint. Elsősorban a fővárosban, illetve a nagyvárosokban élők járnak piacra, ahol főként friss árut szereznek be.


Az elmúlt évtizedben a korábbiak kétszeresét költötték a háztartások piacokon, miközben hasonló tendencia jellemzi a napi fogyasztási cikkek teljes forgalmát. Így a piacok megtartották stabil öt százalékos részesedésüket - közölte a GfK csütörtökön.
    
A piackutató intézet tájékoztatása szerint az évtized legnagyobb vesztesei a független kisboltok, pozíciójuk fokozatosan gyengült, miközben a hipermarketek és a hazai láncok folyamatosan erősödtek.
    
A háztartásoknak több mint kétharmada jár piacra vásárolni. A vevők tizede rendkívül aktív, intenzív piaci vásárlónak tekinthető, alacsony arányukhoz képest jelentős összeget költenek, a teljes forgalom mintegy felét. Aktivitásuk abban is megmutatkozik, hogy hetente többször is mennek piacra. Tízből heten tartoznak az alkalmi piaclátogatók csoportjába. Ők mindössze 20 százalékkal részesednek a teljes forgalomból, és körülbelül hathetente vásárolnak piacon.
    
Piacra elsősorban friss élelmiszerekért járnak a vásárlók. A teljes forgalom 80 százalékát öt termékkategória adja: 100 forintból 36 forintot zöldségre, 18 forintot gyümölcsre költenek el, ezek mellett a friss és feldolgozott húsáru, valamint a pékáru tartozik a legkeresettebb termékek közé.
    
A tipikus piaci vásárlók az idősebbek, a kisebb, azaz 1-2 fős háztartásokban, valamint a fővárosban és nagyvárosokban élők.

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

Mielőtt vad karácsonyi vásárlásba kezdenél: ismerd meg cuccaid valós történetét

Olyan világban élünk, ahol naponta minimum három reklámújságot dobnak a postaládába, hogy vegyünk és vegyünk és vegyünk. De mit, ha lényegében legtöbbször egy pozitív emberi kapcsolat hiányzik...

Ilyenek lennének hétköznapjaink, ha a reklámok jelentenék a valóságot!

Képzeld el, hogy telne egy napod, ha minden úgy történne, ahogy a reklámokban láthatjuk! Vicces ugyanakkor elgondolkodtató írás...

Az IKEA alapítója milliárdos, mégis turkálókból öltözködik

Avagy hogyan lehet két lábbal a földön maradni, akkor is amikor hihetetlenül gazdag vagy!

Piac a fagyasztóból - Szibéria

A szibériai tundra kietlen tájain élők az átutazóknak árult helyi portékákból igyekeznek megélni.

Venni vagy nem venni?

Black Friday kontra Buy Nothing Day


NAPI BOLDOGSÁG