Végre! Magyar sikersztorik a nemzetközi sajtóban

Egy új magyar vállalkozói generáció hódít világszerte: az informatikában és az építőiparban is jelentős eredményeket értek el külföldön magyar cégek. Erre már a világsajtó is felfigyelt...


Németországban növekednek a magyar építőcégek. Az elsősorban hazai alkalmazottakkal dolgozó vállalkozások nemcsak a magyar családok megélhetését biztosítják, hanem komoly bevételt jelentenek a gazdaságnak is. A New York Times pedig a héten számolt be arról, hogy a gazdasági bajok ellenére egy új magyar vállalkozói generáció hódít világszerte.

Mitől sikeresek? Az okok a New York Times szerint: a kiváló műszaki oktatás, a változásban való hit, és az, hogy mivel az ország kicsi, kénytelenek nagyban gondolkodni.

A magyar építési vállalkozások jelentősen, 7 százalékkal bővültek tavaly a német piacon, ahol jelenleg nincs recesszió, ráadásul a lánctartozások sem hátráltatják a kifizetéseket. Mintegy 500 magyar cég 8 ezer hazai alkalmazottal dolgozik Németországban.

A cégek 350 millió eurós forgalma a magyar gazdaságnak is komoly bevételt jelent, és mintegy 10 ezer magyar családnak biztos megélhetést. „2011. évben mintegy 90 milliárd forintos nagyságrendű szolgáltatási exportot jelent. Ez az ország részére euróban képződő exportbevétel, amit a cégek hazautalnak, és ebből részben Németországban, részben Magyarországon adóznak és járulékot is fizetnek” – mondta az ÉVOSZ alelnöke, Koji László.

A korszakalkató Prezi cég munkatársai: Halacsy Péter, Árvai Péter vezérigazgató és Somlai-Fisher Ádám.

 Pozitív írások külföldön hazánk fiairól


Közben már nemzetközi szinten is felfigyelnek egy új magyar vállalkozói generációra, azokra a tehetséges fiatalokra, akik saját ötleteikből, fejlesztéseikből ma már világszerte ismert és elismert termékeket nyújtanak. Az International Herald Tribune és a New York Times című lapok internetes oldala a múlt héten közölt cikket például a prezentációs szoftvert gyártó Preziről vagy a navigációs szoftvert gyártó NNG-ről.


Garázscégből a világsikerig 

Az utóbbi vállalkozás a 2000-es évek közepén garázscégként indult, ma pedig már piacvezető. Megbízott vezérigazgatója, Balogh Péter. „Magyarországon nagyon erősek technikailag a cégek. Szerintem a magyar szakértelem megvan, nagyon tehetségesek a mai magyar fiatalok is. Azért az egyetemi oktatásban, annak a piaci elvárásokhoz való hangolásában szerintem még van bőven tennivaló” – nyilatkozta a cégvezető.

Balogh Péter azt is elmondta, kifejezetten örült annak, hogy pozitív felhangú írások is megjelennek hazánkról a külföldi sajtóban. „Büszke vagyok arra, hogy sikerült a magyar szellemi termékeket külföldön értékesíteni, mert szerintem ez az egyik legjobb előrevezető út az ország számára” – tette hozzá a navigációs szoftverrel befutott cég vezérigazgatója.

Az International Herald Tribune mellékletében is megjelent New York Times írás néhány további hazai céget is méltatott, ezek voltak a Ustream, a LogMeIn és a PocketGuide. Sikerük titkát fürkészve megjegyzi, hogy a mindössze tízmilliós Magyarországon több, hasonlóan sikeres cég született az elmúlt években.

Egy, a Herald Tribune-nek nyilatkozó koppenhágai befektető azt mondta: a magyar fiatalok kifejezetten nyitottak az újdonságra, szívesen tanulnak és vesznek részt nemzetközi programokban, tudásuk pedig versenyképes.


Szerző: Pozitív Nap

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

Kapcsolódó írásaink

Kapcsolódó írásaink

A fohász, ami átsegítette a nehéz időszakokon "A kis herceg" íróját

Antoine de Saint-Exupéry, a híres francia író, akinek bölcs gondolatait nem csupán "A kis herceg" művéből ismerhetjük. Az egyik legcsodálatosabb fohász is tőle származik. Élete, pilótaként sem volt félelmektől, szorongásoktól mentes, és az egyik legnehezebb időszakban a következőket vetette papírra

Mi a baj az Y-generációval (+videó)

Van egyáltalán baj? Talán még sosem volt ennyire fontos, hogy odafigyeljünk egymásra. Ez a videó futótűzként terjed most...

Ilyenek voltunk akkor és ilyenek vagyunk most - Egészséges iróniával fűszerezett képsorozat

Ostobaság azt mondani, hogy régen minden jobb volt, de azért van néhány dolog, ami tényleg jobb volt.

"Jól csak a szívével lát az ember." - Saint Exupéry különleges élete, avagy mi van az idézet mögött?

A kis herceg legendás alkotója nem készült tudatosan az írói pályára. Élete kalandos és veszélyekkel teli volt, halálát pedig mindmáig rejtély övezi!

Disney hercegnők kontra valóság - a hajkorona dilemmája

A Földön nem létezik, olyan nő, akinek mindig tökéletes állna a haja... Ez alól a Disney hercegnők sem lehetnének kivételek, azonban míg a mesékben tökéletes a hajuk addig a valóságban valahogy így néznének ki:


NAPI BOLDOGSÁG